måndag.

hej allihopa :)

idag började jag klockan 9 och slutade klockan 13:00,, hur skönt som helst.
sen så hade vi inga riktiga lektioner heller.
bara massa genom gångar om miljön och olika miljö lekar, segt men bättre än lektioner.
och nu är jag ledig hela veckan :D
imorgon så har vi operation dagsverke, då ska vi jobba ihop 100 kronor som sedan går till en liten by i Indien.
men min pappa ska stå i kiosken på fotbolls klubben idag, och finns det något han vill slippa så är det väl det.
så jag och min syster ska stå där till 21:30 ikväll så slipper vi göra något imorgon.

jag har inte så mycket annat att skriva om idag så jag tänkte skriva två dagar från min resedagbok från i sommras,
när jag var på malta;

19 juni 2007:
idag så gick vi upp klockan fyra, fast jag sov inte så mycket.
och jag var pigg när vi gick upp, sista morgonen i sverige på 3 veckor.
Klockan 04.40 åkte vi till flygplatsen (landvetter), alla som skulle åka till malta var där och ef personalen skrev upp att man var där.
Klocken 07.10 så lyfte planet.
Flygresan gick jätte bra, jag har ju bara flygit en gång innan och då var jag liten, men jag var inte flygrädd alls.
det ända som inte gick bra var att jag fick jätte mycket lock för öronen, jag har fortfarande kvar det.
Vi åkte med en liten buss till vårat global village och fick våra rum.
Det är väldigt varmt här och och det syns att vi är utomlands, det är massa vita kalkstens hus och det är palmer lite överallt.

20 juni 2007:
Idag så var det jätte varmt och vi har varit i skolan första gången, det är mycket svalare inne i skolan så det är jätte skönt när man kommer in.
Alla i våran grupp har inte kommit än, dom kommer senare idag, så vi var med några andra och gjorde några tävlingar idag.
vi har våra lektioner mellan 13:00 - 16:00 den här veckan , men nästa vecka så har vi tidigare lektioner..
Vi har gått town walk också, det är mycket folk och alla affärer är öppna på kvällen, och det är fortfarande varmt.
Alla i våran grupp har kommit hit nu på kvällen och det är bestämt vilka man ska dela rum med nu.
Jag och Jordan ska bo med en som heter Karro och Sara (ef buddy), vårat rum är längst ner med en balkong, och det är jätte nära till poolen.




jag tänkte skriva in från rese dagboken lite då och då.
om ni vill att jag ska skriva om något specielt eller undrar något, så kan ni bara skriva till mig här eller mejla till
[email protected]

HEJ DÅ :)



Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Naomi!

Jag ska precis som du på en språkresa i sommar, och när jag var inne på Ef's hemsida såg jag länken till din blogg. Jag var ju bara tvungen att gå in på din blogg, och nu är jag glad att jag gjorde det.
Jag läste dina inlägg, och jag gillade speciellt det här. Jag ska till Malta, som du var förra året, så nu har jag ju fått en liten bild av hur det kommer att vara när jag ska dit. Jag har varit lite orolig förut, för jag har inte vetat hur det kommer att vara där, men nu vet jag lite mer tack vare dig.
Jag tycker att det är jättekul att du skriver om dina upplevelser förra året, fortsätt med det!

Glada hälsningar Malin.

2008-05-02 @ 15:28:40
URL: http://mbleedingroses.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hej! Bodde du på hotellet i Buggiba? :)

Tror vi va där samtidigt :P hehe

2008-09-09 @ 22:01:53
URL: http://www.omaan.devote.se
Postat av: emelie

Heej, hur var det på malta, var det bra ? va rummen okej, hade du kul ? hade man mycket fritid?

2008-10-22 @ 16:31:35
Postat av: johanna

vad heter det stället du var på? verkar jätteroligt :)

2008-12-18 @ 15:18:43
Postat av: Anonym

vad hade du för kurs typ och och hade typ sts active ? hade 2+1?

2009-08-29 @ 13:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0