Tisdag.

Jag gick upp klockan kvart över 10 idag och gick upp och åt frukost,,
det blev american pancakes, fast dom såg inte riktigt ut som på filmerna kan jag ju säga,
men men övning ger väl färdighet? :P

Nu sitter jag ute i solen på altanen och håller mamma sällskap medans hon gör i ordning poolen, funderar på att hoppa i sen när den är klar,
jag ska köpa en ny bikini de här året också,
fast nu ska jag faktiskt spara så mycket som möjligt med pengar till england, för där ska det handlas :P
speciellt den helgen man åker till london, då har jag bestämt att jag ska handla dr martens, jag har väntat med att köpa dom tills jag åker :)
I england så handlar man ju med pund och pence, 100 pence är lika mycket som ett pund, och ett pund är lika med ungefär 13 svenska kronor.

  

Glöm inte att fixa ett bankomat kort om ni också ska åka på språkresa, det är bra att ha med sig lite kontanter oxå till dom första dagarna + till rumsdepositionen om ni ska bo på global village, den får ni tillbaka sen.
När jag åkte förra året så hade jag ett forex global kort, det kan alla som är över 13 år ha och det finns ingen kredit på kortet, alltså man kan bara handla för dom pengarna som kortet är laddat med.
om pengarna skulle ta slut så kan bara tex. dina föräldrar här hemma i sverige föra över pengar till ditt kort.
min mamma löste ut ett kort till min syster efter som att hon inte hade fyllt 13 än då, och vi tyckte båda två att det fungerade jätte bra.
Kortet finns att skaffa i någon av forex banker eller på deras hemsida.

Nu ska jag gå och bada , ha en bra dag :)

hej då :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej, Malin igen!

Måste bara tacka dig igen för allt du skriver. Det här om pengar du skrev i detta inlägg var väldigt bra! Jag undrade lite om det, men du gav mig svar på mina frågor. Jag undrar också en annan sak:

Jag ska åka själv på språkresan, jag har ingen med mig som jag känner sedan förut. Jag har fått kontakt med en tjej genom Ef Buddy, så det är ju bra, men jag undrar ändå: Är det lätt att få nya kompisar där?
Jag vet att du visserligen åkte med din syrra, men du kanske kan svara på frågan i alla fall...

2008-05-02 @ 15:43:19
URL: http://mbleedingroses.blogg.se/
Postat av: EF Bloggare

Skrev din mamma kortet i hennes namn? går det? jag ska fylla tolv år och jag får ju inte ha ett global kort. Stog kortet i din mammas namn?

2008-05-03 @ 10:24:13
URL: http://www.eflover.blogg.se
Postat av: EF Bloggare

Skrev din mamma kortet i hennes namn? går det? jag ska fylla tolv år och jag får ju inte ha ett global kort. Stog kortet i din mammas namn?

2008-05-03 @ 10:24:28
URL: http://www.eflover.blogg.se
Postat av: EF Bloggare

Måste man inte ha legitimation då? Hon kan ju inte använda det om kassören ser att hon inte heter som din mamma.

2008-05-03 @ 10:44:30
URL: http://www.eflover.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0