frågor & svar

vad heter det stället du var på? verkar jätteroligt :)
svar -
jag förstår inte riktigt frågan men om du menar på min senaste språkresa så var jag i torquay.
och det var väldigt roligt.
sommaren innan det så var jag i st pauls bay på malta, det var också väldigt roligt.

Var det många som blev typ , magsjuka eller bara sjuka under resan?
svar -
nej, några enstaka blev förkylda men det skulle förmodligen hänt vilket som.

Jag ska till Malta på språkresa nästa sommar!
Ja, men jag är verkligen huuur dålig som helst på att packa så jag är redan vääldigt orolig om hur det kommer att gå.Så, hur mycket kommer man vara tvungen att släpa på väskan från flygplatsen till sitt rum (global village)? Och finns det handdukar på rummet (läste det någonstans nämligen) eller måste man ta med sig ännu fler handdukar?
svar -
inget att vara orolig för, när det väl är dags så kommer det att gå hur bra som helst att rulla väskan på flygplatsen och till global villaget.
man packar alltid mer än vad man behöver, tro mig jag är mästare ;) (tyvärr)
men här är en liten packlista iallafall,
om du nu ska till malta så får du ju anpassa den lite efter det vädret.
vilket är varmt och soligt.
handdukar finns på global villaget, så du behöver bara ta med dig en handduk som du ska ha när du badar i poolen eller i havet

HANDBAGAGET-
alla resedokument
pass (visum)  + kopior
medicin + recept
kontanter till dom första dagarna
din försäkring om du har erika reseförsäkring annars bara en kopia på den försäkringen du är täckt av
EF medlemskort
språkrese handboken
ev. kamera,mobil, bärbar dator eller annat elektroniskt
någon ting att läsa, eller vad man nu vill göra
en liten kudde om du ska resa långt eller bara vill ha något skönt att luta dig på


BAGAGET -
jeans & andra byxor ( i malta så använde jag aldrig lång byxor bara shorts, )
tjock tröjor / långärmade tröjor
t-shirts + linnen
shorts/kjol/klänning
skor
badkläder, handduk, solglasögon
necessär (smink, hudkräm, solskydd, tandborste, tandkräm m.m)
adapter (kontakt uttaget ser inte likadant ut över allt)
väckarklocka
ordbok,pennor,skrivblock
4 små foton av dig själv ( till tex, busskort)
regnkläder / paraply
pjamas

Kommentarer
Postat av: Anna

Naomi! En fråga, packlistan till Torquay är den detsamma eller annorlunda? :) Ska man ta med sig en egen hårtork och kan man ta med sig volumemaster(ger håret volume) eller är det onödigt?

Ska man också ta med sig bilder till busskort?



Tack på förhand!

2008-12-21 @ 21:00:16
URL: http://prepared.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0