måndag

idag så ska jag gå på bio med familjen.
använda lite av våra biokort som vi fick av morfar i julklapp. det är så mysigt att gå på bio tycker jag.
det är kallt ute också, inte snö men det är frost på alla träd.
mja, vad händer annars då.
det är nyårsafton snart,. vad ska ni göra?
på ett sätt så tycker jag att det är speciellt med nyår men på ett sätt inte.
klart att det är ett bra tillfälle att lägga saker bakom sig och börja om lite, det är väl därför man har nyårs löften.
samtidigt så tycker jag inte att man ska vänta med att ta tag i sig själv om det är det man behöver.
något jag är väldigt dålig på, nyårslöften är det väl ingen som håller , eller?
ett nyårs löfte har jag nog hållt om jag inte minns fel.
man kanske borde vara med realistisk?

och en annan grej, jag såg ett kort på mig själv för snart 5 årsen.
jag tänker ju inte prata om hur jag såg ut, hahah, men det var ett gruppkort iallafall.
jag pratade med mamma och pappa här om dagen om usa resorna som jag ska få göra den här sommaren.
och är nästan helt säker på att jag aldrig kommer att åka ut och resa så här igen.
även om jag väldigt gärna vill, för jag älskar det, men jag har inte så höga tankar om mig själv.
men så såg jag det här kortet och tänkte på att när det här kortet togs så skulle jag inte ens kunna gissa mig till att nästan 5 år senare så skulle jag sitta här jag sitter idag.
flyttat till en ny stad, till en ny klass, byt klass och kommit till en klass där jag trivs, musiken jag lyssnar på, minnen jag har, kläderna jag har på mig och dom sakerna jag har framför mig.
5 år senare så ser jag fram imot en sommar när jag ska åka på min 3 språkresa med ef, en sommar där jag också ska åka till usa igen med en av mina bästa kompisar.
för att bara nämna dom 2 mest extrema sakerna som kommer hända snart.
det jag vill säga är att vad vet jag om vart jag kommer att vara om ytterliggare 5 år?
men jag kan hjälpa till att påverka det.
kanske inte bara jag, men jag kan göra en stor del av det förhoppningsvis.
sätt upp mål och tro på dig själv att du kan komma ditt du vill komma.
och nyårs löften kanske inte är en så dum grej iallafall?


Kommentarer
Postat av: Anna

så sant så!



Men du alltså jag har tänk att blogga när jag åker iväg på min språkresa i sommar. Men liksom hur fick di ef att marknadsföra din blogg och såhär? Måste man ha varit iväg en gång innan.?

2008-12-29 @ 14:35:28
URL: http://annaringbys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0