frågor & svar

jag vet att det var lira i malta när ni var där men var det inte svårt att hålla reda på alla småpengar som på bussen och det, jag ororar mig för det. alltså allt med pengarna. grym blogg!
svar -
nejdå, det är ju som i sverige, med små pengar alltså.
man kommer in i att det är en annan valuta.
så du ska inte oroa dig för det, det är bara onödigt :)

om man aldrig har sovit borta utan föräldrar,tror du man klarar att åka då?3 hela veckor känns ju lite läskigt....kan man åka hem om man längtar för mycket?och hjälper ledaren till att checka in och sånt på flygplatsen?
svar -
om du beställer en resa så kanske du kan börja med att sova över hos kompisar till att börja med, så att du tar lite i taget.
dom första dagarna kommer att kännas lite jobbiga, så var det för mig när jag åkte till malta, fast inte när jag åkte till torquay.
men det gick över, och det brukar det göra för dom flesta.
men när det har gått 2 veckor och du fortfarande bara känner att du vill hem så pratar du med ledaren som kontaktar dina föreldrar så får ni komma fram till en lösning.
sånt löser sig alltid.
och jaa, det finns ledare som finns där för dig från och med att du säger hej då till din föreldrar på flygplatsen tills att du säger hej när du är tillbaka från din språkresa igen.

åkte du ensam till Torquay? Och om man gör det, hur känns det? Blir man verkligen inte ensam?
svar -
yes, det gjorde jag.
och jag blev verkligen inte ensam, jag fick världens bästa kompisar (
the bloody swedes forever).
det känndes faktiskt jätte bra.
man får ju kompisar nästan direkt om jag tänker på att vara lite social ;)

Och om man åker till Torquay, har man fritid för att göra lite eget? Som att åka och fika och sådant själv? 
svar-
jaa, du får fritid.
vissa dagar mer och vissa mindre.
men absolut, det finns tid att gå på stan och sitta och fika också.

rekomenderar du att ta EF fun pack osv? Är det många som gör det? Är aktiviteterna roliga?
svar -
det rekommenderar jag verkligen !
dom flesta har funpacksen.
jag tycker att aktiviteterna är roliga, och även om inte alla är din favorit aktivitet så blir det oftast roligt iallafall.
det blir väl liksom inte roligare än vad man gör det heller ;)

Vad tror du är bäst/roligast - Global Village eller värd familj?
svar -
det är helt upp till en själv som person tycker jag.
läs på lite om dom olika boendena på
ef.se och känn efter vilket som passar dig bäst.
mer hotell aktigt eller bo och lära känna en ny familj under några veckor?
jag har ju testat på båda, och båda är roliga på båda sett.

har du något tips på hur man kan övertala päronen att få åka själv på språkresa. Jag hittar nämligen ingen annan att åka med. Jag får åka om jag hittar någon att åka med.
svar - lägg fram alla bra argument, för att nämna några..
. man lär sig språket på ett helt annat sett, ett perfekt sett att bättra på betygen lite
. alla nya människor du träffar, kompisar för livet
. du testar på något själv, blir mer självständig och självsäker
. du kommer att ha så fruktansvärt roligt !!!

och det var bara några, även om du åker "själv" så kommer du ju inte att vara själv, mer en hälften av alla som åker med ef åker utan en kompisar från början.
när du väl är där så går det fort och sen känns det som att du har kännt vissa personer i en evighet.
det finns ju alltid ef buddy som du kan anmäla dig till och få kontakt med personer som ska på samma resa som du innan du åker.

vilken är din favorit smak på Ben&Jerrys?
svar - uhu, det går inte att välja ;)
hahah


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej. Jag och min kompis skall nog åka till Torquay sommaren 2010 och jag skall bo på village och min kompis i värdfamilj, kan man vara med varandra ändå på fritiden och sånt??

2008-12-08 @ 20:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0