en lördag i london,

är minst lika kaotiskt som det låter, det var folk över allt !!!!

efter frukosten, som var god , så åkte vi in till london :)
först så gick vi till buckingham palace där dom hade en stor parad m.m för drottningen kom hem :)
så det kom massa vagnar med fint folk och gick runt "soldater" med såna där hattar :P
hahh, outbildad som jag är så vet jag inte om dom heter något specielt, hehaha,
sen så gick vi över gatan och satte oss vid löv fontänen i parken där och åt våra packlunches som vi hade fått,,
där satt vi ganska länge i solen och pratade,,
sen så var det madame tussauds, det var helt sjukt mycket folk, men det var kul !
det blev ju extra kul att vara där efter som att det är så omtalat !
dom har en lite spök runda där som jag, anna och malala gick,
när han som släppte in oss förklarade att man bland annat inte fick ta kort så sa han att personerna i spökrundan var riktiga och skulle komma riktigt nära men att dom inte skulle röra oss,
det skulle han visa på mig och sträckte fram sin handflata jätte fort mot mitt ansikte och stannade presic innan han nuddade,
haha, där blev jag lite överaskad allt :P
dom kom verkligen nära där inne, det var helt svart och massa galler,rök och rött ljus,
malala korvade ihop mitt linne där hon gick bakom mig så det töjde ju ut sig lite :P haha
stackars anna gick före mig och gick först när dom utklädda personerna hoppade fram ,kröp runt fötterna på en och dök fram presic framför ansiktet på en,, MEN,, dom rörde oss inte :P
hhahaha,
sen så åkte vi till oxford street och fick 2 timmars shopping tid,, det är inte så mycket kan jag ju säga i ett helt knök fullt london som man inte hittar i + att vi gick och åt också,,
det blev inga drmartens efter som att det var helt omöjligt att ta sig till affären,
faktiskt så köpte jag bara en liten röd lack väska som såg ut som en pussmun och presenter till min syster,,
mina fötter värkte också, hahha :P
jaa, herregud va mycket vi har gått dom senaste dagarna xD

den här gången var mat kupongen på burger king så vi åkte ditt,, det var helt snuskiga pommes frites alltså,,
sorgligt att det var sista  middagen med tjejerna = the bloody swedes,,
uhuhu :'(

efter maten så åkte vi tillbaka till hotellet, och göteborgarna fick vänta länge med att gå in till sig för det hade blivit något fel inför imorgon, men jag berättar mer om det i inlägget för imorgon,,
men vi var uppe väldigt sent iallafall :P
SISTA KVÄLLEN I ENGLAND, JAG KAN INTE FATTA ATT JAG ÅKER HEM IMORGON :O
jag kommer gråta så himmla mycket när vi ska säga hejdå :'(

    
    


Kommentarer
Postat av: olivia

jag har också varit på madame tussauds, det var as roligt <3

fy fabian vad jag skrek när jag gick spökgrejen (?)

2008-07-12 @ 09:11:41
URL: http://callmesometimes.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej!

Jättekul att läsa din blogg om din språkresa:) Ska kanske kanske åka på språkresa till torquay nästa sommar så, men du fick ju åka till london, men fick du inte åka till paris??:)

2009-08-18 @ 10:51:23
URL: http://missglossy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0