and hello london

när vi kom fram till hotellet / vandrarhemmet vi skulle bo på så ställde vi bara in våra väskor i ett rum och tog subwayen in till london,
vi fick inte checka in för en klockan 2 tydligen,,.
på den första subwayen så var det ganska tomt och stationen var uppe på marken,
men när vi gick av subwayen mitt i london, på piccadilly circus för att vara exakt,
då var det under marken, fullt med folk och hur kvavt som helst, men det var coolt, att det var så stort där under liksom,,
hahah, joo, det här var först gången jag har varit i london, eller england över huvud taget,,
men när vi kom upp så var det coolt, det var som att man kom upp där mitt i allt och bara snurrade runt och det var jätte stora gator och massa grejer åt alla håll, som man ser på alla filmer ni vet?

piccadilly circus var coolt att se, men inte lika stort som jag trodde att det skulle vara, det är säkert änu coolare på kvällen, när det är mörkt,
vi gick en town walk och stannade vid några grejer,,
så nu har jag sett big ben och många fler grejer ;)
det här är verkligen en stor stad, herregud va mycket jag har gått idag,
man gick väldigt mycket i torquay också men idag så har vi faktiskt gått väldigt mycket,
plus att vi gick upp klockan 5 och alla är mer eller mindre ganska trötta :P
haha, minst sagt..
klockan 5 så tog vi iallafall subwayen till covent garden och gick upp för hemska trappor, (ush och fy !!)
och åt på resturangen ponti,
vi fick "mar kuponger" på 5:60 pund, jag åt tortelini med tomat sås, det var gott, äntligen riktig mat :P
hahha,
sen så åkte dom som hade betalat för london eye den, det hade inte jag gjort, men vi som inte hade gjort det hade kul på gräsmattan nedanför,
sen så tog vi subwayen tillbaka till hotellet, vi fick byta 1 gång så det var lite jobbigt med så mycket folk och vi var en stor grupp, det var varm och jag var trött,
och sen så var det några gubbar som var lite halv fulla som stog brevid mig som berömmde mig för mitt fina hår och stora vackra ögon,, nej, det var inte trevligt, särskilt inte efter som att det var dom 3 idag,,
man ska väl ta det som en komplimang men jag tycker att det är lite läskigt,
när vi bytte subway sen så var den ganska tom och var så trött så att jag hade blivit pigg och skrattade åt allt,
så jag och ann-sofie hade väldigt kul :P
hahah,
sen så fick vi våra rum efter en stund,
och så gick vi och la oss efter ett tag :)



Kommentarer
Postat av: olivia

jag har varit dääär :)

men det var förra sommaren och du vet att det var något bombhot eller nått, så det var lite läskigt !!

2008-07-12 @ 09:06:43
URL: http://callmesometimes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0