frågor & svar

Jag undrar om du vet om man åker till Storbritanien men en kompis och om man kommer i 2 olika klasser, får man ändå göra aktiviteter och sådant tillsammans på fritiden?

svar-
det beror ju på om du åker på internationell eller classic,
på classic så kan ni ju boka så att ni kommer i samma grupp, gruppen kanske delas upp i 2 nivåer på lektionerna men det är fortfarande bara en grupp och ni är ju tillsammans på alla aktiviteter.
om du åker internationell så kan du inte styra över vilken grupp du ska komma i, efter som att gruppen du kommer i kommer att vara på samma nivå i språket allihopa.
om ni inte kommer i samma grupp då så kommer du ju att få nya kompisar också,
men det är klart att man vill vara med den du åkte med,
grupperna gör flera aktiviteter tillsammans och det brukar också gå jätte bra att någon av er byter grupp så att ni är tillsammans på varje aktivitet, kolla med ledaren i god tid innan bara så brukar det gå jätte bra.
ledarna vill ju att ni ska ha det så bra som möjligt :)
info om internationell gäller alla länder förutom malta, då man bara är med svenskar på alla aktiviteter.
men i internationella grupper på lektionerna.

Jag ska åka på språkresa till england nästa år och jag undrar vad man ska välja första gången? Jag vill åka så att måltider är med i paketet om du förstår vad jag menar?

svar -
jag förstår inte riktigt vad du menar :S
hahah, kanske vilket boende du ska välja om du vill ha alla måltider inkluderade?
om du bor i värdfamilj så är alltid alla måltider inkluderade, oavsett vilket land du väljer att åka till.
global village/collage campus kan dock variera.
jag har inte riktigt koll på vilka ställen det ingår på och vilka ställen det inte ingår.
men jag kollar upp det och återkommer imorgon eller i övermorgon.
jag hoppas att det går bra att vänta lite till.


alla frågor har faktiskt handlat om samma sak så jag har sammanfattat dom lite,
så även om det inte står exakt den frågan du ställde så hoppas jag att du fick svar på den iallafall.
om inte,, så får ni som vanligt fråga igen :)


Kommentarer
Postat av: olivia

hej naomi (:

jag skulle vilja fråga dig en sak.

på packlistan som du har skrivit står det EF medlemskort och jag undrar vad får medlemskortet ifrån???

kram olivia

2008-07-31 @ 09:58:43
URL: http://callmesometimes.blogg.se/
Postat av: olivia

hej naomi nu är det jag igen (:

jag undrar hur man gör en sak.

t.ex om jag ska skriva att folk ska gå in på din blogg. då kanske jag skriver naomis blogg eller nått och om dom klickar på ditt namn så ska dom komma till din blogg.

hoppas du förstår vad jag menade, jag förkölarar väldigt dåligt.

kram olivia

2008-07-31 @ 15:23:35
URL: http://callmesometimes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0