första dagen i skolan + townwalk+ vilse i torquay

hejhej.
i natt sov jag i 3 timmar, trevligt värre, jag kunnde bara inte somna, hade ju suttit stilla hela dagen också.
men idag så gick jag upp klockan 8 iallafall och gjorde i ordning mig, medans italienarna sov, de är tjejer alltså.
frun i familjen eller vad man ska säga skjusade dom 2 barnen till skolan så jag åt frukost själv.
hon hade ställt fram 3 sorters flingor och äpplejuice.
hon hade glömmt mjölken och jag hittade inte kylskåpet, det var typ kamoflerat eller något :P
jag fick iallafall skjuts till skolan idag så jag hittar inte riktigt än.
vi gjorde några lekar först med svenskar och italienare, haha :P
det gick ju sådär :P
sen skulle vi gå town walk så vi gick ner till centrum och sen stranden, jag hoppas att jag lär mig vad allt ligger snart.
för just nu så fattar jag ingenting var jag är nästan :P
jag har iallafall träffat en gammal klasskompis som är i samma svenska grupp som jag, så jag gick och pratade med honom hela tiden, helt skumt men roligt :)
sen så gjorde vi testet, dom har ett helt ef hus där alla som åker med ef går i skolan, det är stort.
testet gick bra och sen så gjorde vi några lekar och lärde läraren svenska :P
haha, det var såna där äkta skolbänkar som man ser i alla filmer:P
jag gick hem med en som heter felicia som bor på 75 kenwyn road och jag bor på 90.
hon visste vad vi skulle gå men sen så visste vi inte så vi la kartan på marken och satte oss och kollade,
men vi hittade inte och kännde oss som värsta turisterna som hade gått helt vilse.
jag sprang fram och frågade några mammor med barnvagnar iallafall och det var bara att svänga in nästa till höger så det var jätte nära där vi var.
det kanske tar 15-20 att gå till skolan eller något.
ikväll är det ef välkommsdisco, jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig ditt, men det löser sig :P
haha, mer raporter imorgon då vi ska delas upp i grupper mm.


    ....

mer bilder hittar du här!

Kommentarer
Postat av: Jacqueline

Hej jag är sugen på språkresa... men jag undrar har man någon möjlighet att typ tvätta sina kläder eller något... Lix om man är borta i 3 veckor så kan de kanske vara jobbigt?

2008-06-17 @ 22:34:34
URL: http://jacquelinnie.blogg.se/
Postat av: Malin

Svar till Jacqueline: Du borde verkligen åka på en språkresa om du vill det. Jag ska åka den 3:e juli (15 dagar kvar nu) och jag tror att det kommer att bli hur kul som helst. Man kan tvätta där, men jag tror inte att jag kommer att orka göra det så mycket...

Om du vill (och har råd :p), åk!

2008-06-17 @ 23:28:48
URL: http://mbleedingroses.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har du det kul? Är det varmt? Är tjejerna snälla som du bor med? Kan dom bra engelska? Det är så roligt att fråga dig för jag själv åker snart jag med. Puss!

2008-06-18 @ 17:49:38
Postat av: jag

är det myggor på Malta

2008-06-19 @ 07:46:28
Postat av: amanda

svar till jacqueline och malin. jag var på språkresa i torquay förra året och i min familj så tvättade mamman åt oss! as sköönht!

2008-06-26 @ 17:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0