frågor.

hur mycket pengar ska man ha med sig?
när jag och jordan åkte till malta föra året så hade vi med oss ca 3000 var, vilket var det som rekommenderades.
då gick alla pengar åt, det messta till mat, visst vi åt kanske sjukt mycket, för tro mig jag har aldrig ätit så mycket i hela mitt liv som jag gjorde då :P
men vi gjorde som vi ville och det var skönt att känna sig så självständig och ha koll på sina egna pengar.
man vet ju på ett ungefär hur mycket pengar man kan göra av med på en vecka när man åker ner, och på det sättet så får man ett väldigt bra perspektiv på hur mycker saker kostar osv.
iallafall, då köpte vi nästan igenting till oss själva (förutom mat då), men vi köpte väldigt mycker presenter.
det här året så har jag lite mer koll och jag kommer inte ängna så himmla mycket energi till att köpa grejer till alla.
klart att jag vill köpa något liten till alla men inte för flera hundra spänn.
det rekommenderas att ha med sig ca 1500 i veckan och det tror jag räcker bra.
för det här blir ju trots allt som en liten minisemester, jag tror att det är upp till ungefär var och en och hur mycket man känner att man kommer göra av med.
men det ef rekommenderar bukar stämma, dom kan ju sin sak.
jag kommer nog att ha med mig lite mer en 1500 för i england så ska det finnas många roliga kläder och andra saker där :)


var gjorde man av alla värdesaker när man te.x var på stranden och badade?
man höll koll på dom ganska mycket själva, det var ingen som gick runt och rotade i väskorna.
men det var alltid någon uppe vid grejerna och om man är orolig i allafall så kan man ju bara lägga grejerna vid ledarna.
alla ligger ju tillsammans på stranden, eller brevid varandra liksom så det är nog inget ni behöver oroa er för.
man kan ju tänka på att inte ta med sig jätte värdefulla grejer också,, eller som sagt, lägga dom vid ledarna eller be någon som är uppe att hålla koll på grejerna :)

är det bra mat på global village?
jaa, det är det väl.
inget jätte lyxigt men det är absolut är bart.
man kan ju tänka på att inte vara så jätte kinkig heller.
men det var ganska bra mat tycker jag :)

tips - kolla under kategorin frågor för där finns det ganska många, eller så kan ni helt enkelt bara ställa frågorna igen.
det skadar ju inte att upprepas.
ibland så blir det ju ganska många inlägg per dag också så bläddra gärna ner och kolla om det finns några andra nya :)

Kommentarer
Postat av: bellan

Hej, du vet ingen som har varit på språkresa till USA med EF?

2008-06-08 @ 20:20:47
Postat av: annie

men kan du inte skriva exempel på en vanlig "frukost" som ni åt där kanske. eller en helt vanlig middag? skriv lite mer exakt vad ni åt helt enkelt

2008-06-09 @ 10:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0