frågor.

när fick du den sista informationen / resehandlingarna?
reseinformationen om tex. när planet går, när man ska vara där osv. brukar komma ungefär 2 veckor innan man åker.
den sista informationen kommer ca 1 vecka innan man åker, då är det kontakt uppgifterna till värdfamilj eller global village och liknande.
kom ihåg att kolla på eran
MYlt ofta, informationen kommer ibland upp tidigare där och det finns information som bara kommer upp där..

hur mycket pengar ska man ha med sig till dom första dagarna?
ska jag ha med i pund eller euro om jag ska till england?
när jag var iväg förra året så tog vi ut pengar andra dagen, och det är bara att fråga din ledare eller den ledaren som du åker med vart bankomaten är, man går ju en statsvandring första eller andra dagen också :)
kontanter till dom första dagarna, jag ska ha med mig 500, det hade jag förra året också + rumsdepositionen om du ska ha det.
man gör ju säkert inte åt alla dom pengarna innan du hittar en bankomat men det är ju bättre att känna att man har pengar än att man inte har det.
pengarna kommer ju att gå åt lite senare i varje fall :)
jag tycker att du ska ha med dig pund, om man mellan landar så är det kanske roligt att kolla runt på flygplatsen och då är det ju bäst med euro men om man inte gör det så är det bäst att ha i landets valuta tycker jag :)
jag ska iallafall ha med mig 500 kr i pund till dom första dagarna, jag ska inte mellan landa
.

Kommentarer
Postat av: Elina

Hejsan, om man har bokat en språkresa ihop med en kompis, som man också har sett till att få bo med, får man sitta med den på flygplanet också? Jag ska nämligen iväg den 27/6 till Sankt Paul's Bay. Ha det så kul på din resa!

/Elina

2008-06-13 @ 15:15:23
URL: http://odenplanlive.blogg.se/
Postat av: Anonym

Får man ta med sig hårspray om man inte lägger det i handbagaget?

2008-06-15 @ 14:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0