idag har jag sett en elefant...

.. och en zebra, giraff, sköldpadda, get, orm, groda, gorilla, apor, påfågel och massa andra grejer.
för vi har varit på zoo.
painton zoo för att vara med exakt.
vi sammlades vid ef huset klockan 9:30 och väntade som vanligt en stund innan vi gick till bussen och åkte till painton.
alla 6 grupper som vi har delats upp i var där samtidigt.
jag och sophie gick runt och kollade på alla djur, som inte finns i djurparkerna i sverige.
nejnej, här var det zebror,elefanter,lejon (fast dom såg jag inte, noshörningar,apor, ormar, påfåglar som gick fritt och massa andra grejer.
sen när vi tyckte att vi hade sett allt så satte vi oss och åt lunch, värdfamiljen hade inte ställt min lunch där den brukar stå så jag hittade den inte men jag hade med mig en nuttrialett chokladbit från sverige och en flaska vatten.
vi frågade ledarna när vi skulle sammlas för att åka hem och dom sa klockan 4, då var klockan halv 1.
hel segt tyckte vi och började gå bort någon stanns men maja och sandra satt på en bänk där så vi satte oss med dom.
jag satt och pratade med maja och sandra och sophie åkte något tåg.
haha, vi hade jätte roligt xD
WE LOVE PETER !!!
haha, du kan aldrig bli lika cool som honom, inte ens om du fixar hans hockeyfrilla, samma glasögon och går upp några kilo.
peter är alltså den extremt snygga lokföraren till mini tåget på zoo, som såg ut att tycka att han var extremt cool när han körde iväg xD
HAHAHAHAAH xD
sen så gick vi in i affärerna och kollade på grejer till peter xD
hohoho xD
     

på vägen över bron tillbaka till zoo så träffade vi oscar som gick med oss.
fast maja skulle till krokodilerna och träffa sophie och sandra så jag och oscar gick själva och försökte hitta elefanterna och noshörningarna, efter som att jag hade missat dom.
sen så vi gick runt och letade och fördrev lite tid, typ 1 och en halv - 2 timmar.
vi hittade gorillorna också :)
han skulle hem en halvtimme tidigare en jag så när han åkte så satte jag mig vid sophie,anna och 2 mer och pratade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0