mat.

på begäran ska jag nu alltså fösöka skriva ungefär vad vi åt på en dag,
alltså lite mer utförligt vad man fick på global village och så.
självklart så beror det ju på om vi hade någon utflykt eller liknande, men på ett ungefär.
maten jag skriver här nu är alltså från global village i malta, st pauls bay, jag vet inte hur det är på andra global village,
men jag gissar att det är ungefär samma.

frukost - till frukost fanns det rostatbröd, frallor (ljusa och mörka), några pålägg, stekt ägg, bönor, juice, mjölk, flingor, musli,vatten.
ibland så fanns det andra grejer men det här var ungeför det som fanns varje dag.

i skolan - i skolan , på rasten mellan dom 2 lektionerna, så kanske man behöver äta något.
inte för att man är hungrig, utan för att få lite mer energi,
man kanske känner sig lite trött, har ont i huvudet eller något
.
då kan det vara bra att dricka och äta något litet, kanske en chokladbit,frukt,macka eller något liknande.
i skolan så såldes det chokladbitar,chips,glass,godis,korv, och dricka, ibland pommes frites.

mellanmål - beroende på om man var hungrig eller om man var på någon utflykt.
om vi var iväg så kanske man köpte en macka eller något bara.
om vi var hemma så gick vi till mc donalds, pannkaksstället eller bechklubben.
eller kanske något litet café, om man inte så så hungrig så kanske bara något litet eller gick och köpte en macka eller något.

middag - när vi åt middag på global village var beroende på om vi var iväg, skulle iväg sen eller något annat.
middagen serverades iallafall mellan klockan 6 och halv 8
.
det som serverades var potatis/pasta eller ris.
kött/kyckling eller fisk, ibland till och med kanin kött.
potatis fanns hela tiden + något av pasta eller ris,
kött eller kyckling fanns alltid, eller både och + fisk eller något annat.
ibland fanns det lasange,grattäng eller soppa.
mörka och ljusa frallor,vatten, ibland kex och ost.
och efterrätt - 1-3 olika sorters glass, fruktsallad, 3 olika sorters kakor/pajer.
själv klart så kan det vara lite annorlunda ibland, men det här är som jag kommer ihåg det :)

kvällsmat - om man åt middag tidigt eller hade varit iväg hela dagen eller bara var hungrig så åt vi kvällsmat.
vi gick till mcdonals , pannkaks stället, ett café eller gick och handlade något i en affär.
hahha nyttiga som vi var :P

jag säger ju att vi åt mycket i malta + godis och glass då :P
nää, men i ett varmt land så behöver man äta och dricka ordentligt för att ha energi och hålla humöret uppe.
och det var verkligen sjukt mysigt att gå iväg på kvällen och äta kvällsmat eller på dagen och äta mellanmål.
det går faktiskt inte att beskriva,
men jag hoppas att både ni och jag får uppleva det i år (igen)

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja råkade kommentera i ngt väldigt gammalt inlägg så ja gör om

äre pinsamma namnlekar elr ngt sådant i början elr hur lär man känna de andra?



och hur mycket tid får man spendera utan ledare o snt aså typ gå o shoppa o sånt?

2008-06-11 @ 10:01:39
Postat av: Malin

Hej igen!



Gud vad hemskt, serverade dom kaninkött?!

Ja, jag vet i alla fall någon som inte tänker äta det när jag är på Malta! Vad hemskt, jag som har kaniner! Inte fan skulle jag kunna äta kaniner!

2008-06-11 @ 21:53:04
URL: http://mbleedingroses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0