onsdag.

på morgonen så sammlades vi vid ef huset vid halv 9 och gick ner till torbay abbey, tror jag det hette i allafall.
alla grupper var där och skulle spela några sporter i sina nya grupper.
vi spelade brännboll / baseboll och ingen träffade bollen xD
haha, sen så började skolan om 2 timmar igen så man fick göra vad man ville,
så jag gick med felicia och sophie till primark för felicia skulle ha ett par flippflopp,
fast jag skulle fixa ngt med mobilen så jag väntade utanför lite och sen så såg jag dom inte :P haha
men oscar gick förbi då så jag gick med honom och gick runt lite överallt tills det var en halvtimme kvar,
då gick vi tillbaka till skolan och satte oss och pratade där.
sen så var det lektion.
det var jätte lätt och jag blev kvar med hela sidan när dom andra var klara med första , så läraren började kalla mig
the cleaver girl,, liiite pinsamt
och jag vill hellre vara med en annan grupp som jag känner mer personer i och har roligt med, så jag ska kolla om jag kan byta.
vädret idag sög iallafall för det var kallt och blåste och regnade.
  

sen så kom jag med den extremt smarta idén att vi skulle testa att ta bussen hem för att veta var vi skulle av.
så det regnade och var trevligt och vi gick ner till bussen, det är halv långt.
sen så visste vi inte vilken buss vi skulle ta så vi slog upp kartan inne på the body shop,
och fattade ingen ting, så vi frågade 32 buss chaufför om den gick till st matthias, och han sa ja.
sen så frågade vi honom igen efter 3 hållplatser och då sa han nej,
så vi fick gå av bussen.
och vänta på 34 istället, dom aldrig kom så vi bytte simkort och ringde till min värdfamilj som försökte förklara vägen och jag fattade ingenting, hehe.
men sen så kom 34 iallafall och chauffören fick säga till oss när vi skulle av.
då var det ungefär 10-15 minuter till där vi bor ifrån där bussen stannade,
så vi gick till kenwyn road och efter 1 och en halv timme så var vi hos hemma hos värdfamiljen igen.
hahah xD
naomi: det är nästan alltid jag som kommer med dom dåliga ideérna.
felicia: JAA!! det är det faktiskt

haha xD
när jag kom hem så pratade jag lite med sam & chloé, barnen i värdfamiljen som är 7 och 9 vet jag nu.
dom gav mig en jätte stor jordglobs hamburgare ( den som är på bilden), och frågade lite om mig, min familj och svenska :P
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Naomi!



Gud, vad kul ni verkar ha det! Jag vill själv bara åka på en gång! Hoppas bara att ni får bättre väder. :p

2008-06-20 @ 14:18:25
URL: http://mbleedingroses.blogg.se/
Postat av: Isabell

Hej.



Nu är det såhär att jag är i full gång och letar efter ngn språkresa till sommaren.

Såg att man kunde läsa och titta på bilderr på din blogg. Jag undrar då om Torquay var ett bra ställe att åka till?

Vädrtet-klimatet.

Det skulle vara snällt om du svarade för jag är i stort behov av svar, vill ju inte lägga pengar på ngt onödigt.. ; )

//Isabell

2008-11-15 @ 20:16:44
URL: http://baxx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0