frågor&svar

hejhej :)
jag känner att jag inte har någon anning om vad jag ska skriva, några förslag?
i allafall, så det får bli några frågor sen och kanske resedagboken + något annat lite senare....

är det såna där pinamma namn lekar och sånt när man ska presenteras för varanndra?
hahahahah xD
jaa, vi gjorde någon sån när vi skulle "lära känna" varanndra.
men det är ju helt olika vad dina ledare väljer att göra, men något sånt kanske det blir (?) :P


hur mycket tid får man spendera utan ledare för att typ gå och shoppa och sånt?
menar du "hemma" på kursorten? eller när man åker iväg på utflykter till tex. huvudstaden?
på kursorten så är man ju utan ledarna när det inte är någon aktivitet, man har bestämmt möte eller något liknande,
så det är väl hyfsat mycket.
lagom mycket, det är inte för mycket aktiviteter och inte för lite, så det är lagom med ledig tid :)
när man åker iväg till tex. huvudstaden så beror det på hur mycket tid man har och om det är planerat att din grupp ska göra något annat.
men man får tid till shopping och sånt när man är iväg, så du behöver inte oroa dig :)

var det mycket kärlek på resan?
hahah, mycket och mycket,
lite var det väl :P
men alla var mer kompisar

kommer jag och min kompis vara i samma grupp på aktiviteterna fast än att vi inte är i samma klass i skolan?
japp, om ni åker i samma grupp så kommer ni vara tillsammans på alla aktiviteter och sådant.
även om ni inte kommer i samma grupp i skolan,
det är alltså bara i skolan ni är uppdelade.

vad ska man ha för adapter på malta?  var köpte du din?
ojj, jag kommer faktiskt inte ihåg vilket uttag det var där :S
men jag har en med alla olika och köpte den på clas ohlson :)




hur mycket får bagaget / hand bagaget väga?
standarden för vad bagaget får väga är 15-20 kilo och handbagaget 5 kilo.
tänk på att inte ta med en väska som väger 20 kilo för du kanske köper grejer där och då ska det ju också få plats.
om det skulle väga för mycket när du åker hem så kan du slå ihop med din kompis som har en väska som väger under 20 kilo.
förra året till exempel så hade jag den stora väskan och min syster den mindre, så jag hade hennes grejer också,
min väska vägde över 20 kilo och under så vi slog ihop och det gick jätte bra :)

vad heter hemsidan där du kollade på kartan över där du ska bo?
sidan heter yell.com och där kan du välja att kolla på kartan eller hur det ser ut i verkligheten, jätte bra sida tycker jag , det var faktiskt någon som tipsade mig om den här på bloggen :)
man kan också gå in och google earth, men det måste man ladda ner

Kommentarer
Postat av: anonym

jag har en fråga om fickpengar. Man ska ju ha med sig kontanter till dom första dagarna, hur mycket ungefär? och ska man ha med sig det i Pund då, eller är det bättre med Euro? (ska åka till england)

2008-06-11 @ 19:28:05
Postat av: Anonym

Standarden på gruppresor är 15 kg på bagaget =) Iaf. enligt EF.

2008-06-11 @ 19:34:39
Postat av: mikis

mer resedagboooooooook!

2008-06-11 @ 20:26:22
Postat av: Malin

Jag har precis en sådan adapter som du har, Naomi, så om din funkade så måste ju min också göra det.

2008-06-11 @ 21:58:15
URL: http://mbleedingroses.blogg.se/
Postat av: tessi

på malta fanns det en tjej som hette ellen?

hon är så lik henne på dina bilder iaf! :)

2008-06-11 @ 22:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0