Lördag.

hej :)

idag så har jag varit med lisa.
vi badade, hade vatten krig och spelade "vem där" på ballkongen :P
sen så kom släkten och vi grillade.

det är såna här dagar man verkligen tänker på att man är tacksam.
jag är verkligen tacksam.
för att jag har en familj,släkt och vänner , att jag och alla jag känner är friska och mår bra.
för att jag bor i ett fint hus och att jag har kläder och mat.
det är såna grejer dom flesta tar för självklart i sverige.
inte alla kanske men endå dom flesta.
men i många länder så är det ju inte alls så, tvärtom.
och det är inte ofta vi tänker på att vara tacksamma, vi borde göra det oftare.
jag ska iväg på språkresa !!
bara en sån sak, hur många har möjlighet att göra en sån sak?
vi klagar på äcklig mat i skolan och att vi inte kan köpa 5 tröjor varje vecka.
tänk på alla dom som har mat, som inte ens får gå i skolan eller har kläder?
därmed inte sagt att vi ska sluta äta mat, gå i skolan och köpa kläder men man kan tänka efter lite innan man börjar klaga.
visst så klagar alla ibland och det är klart att man får.
men om man tänker efter så kanske det inte ligger så mycket djup i det man säger.
när jag tänker efter så är jag iallafall grymt tacksam för det jag har.
även om jag inte riktigt tänker på det så hela tiden.
för att jag har fått möjlighet att blogga för ef och att det är många som skriver att dom tycker om den.
så tack allihopa för att  ni läser min blogg och när ni skriver bra grejer till mig så blir jag verkligen glad !




Kommentarer
Postat av: Karin

Jag är väldigt tacksam för jag har Dig. Jag älskar Dig mycket min äldsta dotter. Du kommer alltid att vara speciell för mig.

2008-05-24 @ 20:34:47
Postat av: Malin

Hej Naomi!



Det du skriver är helt sant. Jag har det precis som du, all min släkt lever fortfarande och jag har det egentligen väldigt bra. Men trots det klagar jag nog alldeless för mycket, och jag vill ändra på det, men det är inte så lätt... Men jag vill bara säga att jag håller med dig till 100%, vi i Sverige har det oftast mycket bättre än vi själva tycker.

Som du säger, att kunna ha råd att åka på en språkresa är egentligen ganska lyxigt, då det kostar en hel del. Min familj är visserligen verkligen inte rik, men vi lyckas få råd till en språkresa i alla fall. Och du då, du ska till och med åka på din andra. Hur lyxigt är inte det?!

2008-05-24 @ 20:40:23
URL: http://mbleedingroses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0