Lördag.

hejhej :)
idag blev det ett sent inlägg, jag har varit ute och badat och solat hela dagen.
såå skönt är de att bara ligga i solen och lyssna på musik och sen hoppa i vattnet när de blir för varmt.
hoppas att det blir fint väder i england också, fast det är ju kännt för att vara ganska regnigt där, menmen, det kanske blir annorlunda när vi kommer ;)

jag slänger in några dagar från resedagboken också :)

24 juni 2007 malta-
Idag så hade vi sovmorgon till klockan 1 , men vi gick upp 9 för att hinna med att äta frukost innan den stängde.
Sen så hade vi lekar på stranden, asså det var så sjukt varmt !!!
Vi kom 3 :P
Sen så mådde jag skit, jag har fått lätt solsting och ledarna säger att jag äter för dåligt.
Igår så var de 40 grader i skuggan, helt sjukt varmt :O
lite annat en i sverige menar jag,
sen på kvällen var det välkomms party :)

25 juni 2007 malta-
Idag så gick vi tidigt i skolan så vi gick upp klockan 7, jag var så grymt trött.
Det är ganska svalt i skolan men det känndes som att jag hade feber, jag mådde verkligen inte bra, jag fick en ipren av jenny och fanny (våra ledare) men de hjälpte inte.
så dom sa att jag skulle stanna hemma och inte vara i solen så mycket, sara och jordan var också hemma så vi badade och drack massa vatten och åt lunch.
då känndes det lite bättre men sen så åt vi glass och då blev jag så mätt att jag mådde änu sämre.
Men fanny tvingade mig att äta fisk och dricka massa vatten, sen så tog jag en alvedon och då gick det över.
sen så gick vi på skattjakt :P

 

om ni åker till något varmt land så är det jätte viktigt att äta och dricka bra.
när jag var på malta så var det verkligen jätte varmt så man behövde dricka ca 3 liter vatten och dagen om inte mer, det gör iallafall inte jag i vanliga fall.
global villagets kött och fisk såg inte så jätte gott ut så de blev mest pasta, potatis och godis.
men efter den dagen min ledare sa åt mig att jag var tvungen att äta fisk så åt jag det varje dag, även om det inte var så gott vissa dagar så åt jag det, för man behöver det för att må bra.,
man behöver mer av allt, vatten,socker,kött.
vi åt mycket godis och det behöver man, kanske inte behöver , men hey vi var på språkresa då ska man göra grejer man inte gör hemma varje dag,
men det är viktigtviktigt att man äter och dricker mycket, och så klart lite godis och glass :P
trust me, man mår inte bra annars
och om man ska hänga med i skolan och på aktiviteterna så behöver man det, glöm inte de nu !!
;)

Kommentarer
Postat av: hej

herregud, är det din ssyster på bilden i det blåa linnet? för jag lärde känna henne på malta förra året om det va hon? jag va på det hotellet förra året :) ska ditt igen. hejdå :)

2008-05-11 @ 15:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0