packlista.

god morgon på er allihopa.
sovit gott?
själv så vaknar jag jätte tidigt för ett fönster i vårat rum har ingen gardin så det lyser in ganska mycket på morgonen :P
iallafall så snart är det ju dags!
för oss som ska åka i början av sommaren, jag åker ju den 16 juni men det finns faktiskt vissa som ska åka änu tidigare, så jag tänkte lägga upp en packlista, blandat med det som står i resehandboken och det som jag tycker behövs!

tänk på att det inte får innehålla mer en 1 dl i varje behållare i handbagaget, läs reglerna här.


HANDBAGAGET-
alla resedokument
pass (visum)  + kopior
medicin + recept
kontanter till dom första dagarna
din försäkring om du har erika reseförsäkring annars bara en kopia på den försäkringen du är täck av
EF medlemskort
språkrese handboken
ev. kamera,mobil, bärbar dator eller annat elektroniskt
någon ting att läsa, eller vad man nu vill göra
kudde om du ska resa långt eller bara vill ha något skönt att luta dig på
något litet att äta

BAGAGET -
jeans & andra byxor ( i malta så använde jag aldrig lång byxor bara shorts,men jag använde mjukisbrallor någon gång)
tjock tröjor / långärmade tröjor
t-shirts + linnen
shorts/kjol/klänning
skor
badkläder, handduk, solglasögon
necessär (smink, hudkräm, solskydd, tandborste, tandkräm m.m)
adapter (kontakt uttaget ser inte likadant ut över allt)
väckarklocka
ordbok,pennor,skrivblock
4 små foton av dig själv ( till tex, busskort)
regnkläder / paraply
pjamas



förra året när jag var i malta så packade jag alldeles för mycket.
vem behöver 2 par jeans, massa tjocktröjor och sånt när man är i ett ca 40 grader varmt land.
nää. man gick ju bara i kjol eller shorts hela dagarna och kanske någon tjock/långärmad tröja på kvällen.
det här året så kommer jag att packa betydligt mindre, och man får inte glömma att lämna plats till det som man kanske köper där också.
tänk efter när du packar och packa inte över drivet mycket saker som du ska ha "i fall" jag skulle behöva det någon gång.
fråga på om ni undrar något mer :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej igen!



Vad bra att du skrev vilka kläder man behöver på Malta, för jag undrade just om man verkligen behövde ha en massa långbyxor och tjocktröjor med sig. Men nu vet jag ju att jag inte ska ta med så mycket varma kläder, det var ju bra! Då slipper jag ju ta med mig en massa kläder i onödan, och har mera plats i resväskan åt annat.

2008-05-28 @ 21:09:13
URL: http://mbleedingroses.blogg.se/
Postat av: Malin

Just det, jag kom på en fråga!



Shoppade du mycket grejer när du var på Malta, och i så fall vad?

2008-05-28 @ 21:10:47
URL: http://mbleedingroses.blogg.se/
Postat av: Millan

Hejsan!

Va de bäst o åka till england eller malta?

2008-08-14 @ 11:11:17
Postat av: Pauliina

Hej!

Jag har lite frågor, för jag ska åka på språkresa nästa år och det ska bli så kul. Har sett fram emot det jättelänge!

Jag är inte riktigt säker var jag vill åka, men jag vill helst till England. Men vet inte vilken stad som är bra? Har tänkt på Torquay, är det en bra stad? Hur är det där, asså är det typ mycket affärer o sånt, eller är det mer en stad med stränder o sånt? eller typ en blandning? :)

Vad tycker du har varit bäst, att bo i värdfamilj eller i Global Village? Hur mycket pengar är ungefär lagom tkr du är lagom att ha med som fickpengar? Jag ska shoppa :D :D

Och är det ngt speciellt som du tkr man verkligen borde ha med sig, nåt som du tycker va väldigt nödvändigt? (svara på frågorna, o jämför med gången du va i Torquay) :D

shoppade du mycket när du var i England? o hur var det typ att gå i skolan?

Blev du "nöjd" med Torquay, asså var det som du tänkt dig eller bättre, eller sämre o så? :P



btw, du har jättesnygg blogg :)

2009-04-09 @ 09:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0