Tisdag.

hejhej allihopa :)
 
ida var det väldigt många frågor så jag tänkte att jag skulle börja med att svara på dom...

får vem som helst blogga så är och länka på ef´s hemsida?
nej, självklart så kan vem som helst blogga, det tycker jag verkligen att ni ska göra.
det är ju kul för dom som är är hemma att läsa om hur ni har det när ni är iväg.
men inte just så här som jag har fått chansen att göra i år.
ef frågade ju om jag ville blogga för dom när jag var iväg på min språkresa så skulle dom marknadsföra den lite.
det är verkligen helt otroligt att det här händer och jag är verkligen tacksam att ef tänkte på mig när dom fick den här idén.
men blogga på allihopa, det är kul och roligt för alla som är här hemma att läsa., även om ni inte ska iväg så är det ju roligt :)

hur många besökare har du ungefär på en dag?
hmm, det är väl ganska många.
inte så jätte många som vissa tror.
runt 60 unika besökare per dag och runt 90 sidvisningar.
det är verkligen jätte kul att dom som läser bloggen uppskattar den!
ni får gärna tipsa era kompisar eller om ni vet någon annan som ska/vill åka på språkresa :)

får man alltid någon som ska åka från samma flygplats som en själv som ef buddy?
nej det är inte säkert att man får.
det har ju tex. inte jag fått det här året.
det betyder ju inte att jag komme vara helt själv om att åka på språkresa på hela planet.
förutom ef ledare så kommer det att finnas flera stycken som också ska till torquay eller england.

hur är maten på england global village?
jag antar att det är ungefär samma som i malta.
det skrev jag om  för något inlägg sen.

kanske lite typisk mat för england, men england är väl inte direkt känd för någon speciel mat.
fish and chips, pudding, stek. bacon,stekt ägg och bönor till frukost.
hahha nä, jag vet faktiskt inte riktigt, jag tror att det är ungefär samma som på global villaget i malta :)
och te förstås, det är ju så där typiskt engelskt, mysigt

bor det andra folk på global villaget? alltså inte bara ef studenter?
ofta så bor det annat folk där också, det är ju som ett vanligt hotell.
det beror på hur många ef studenter som är där just då.
jag åkte ju i början av sommaren och när vi kom så var det andra som bodde där också.
men när vi åkte så var det jätte många ef studenter där, så jag tror säkert att i mitten av sommaren, när det är som mest studenter så tror jag säkert att ef kan ta upp hela hotell.

lärde du dig mycket engelska?
jaa, jag tycker att jag lärde mig mycket  engelska.
jag blev framför allt mycket säkrare på att prata engelska med andra personer.

jag tycker själv att jag utvecklades mycket i engelska när jag var iväg :)

är det med någon ledare när man är och shoppar?
i valleta och när man åker iväg och shoppar så är det ju alltid en ledare med.
det är det på alltid alla utflykter.
men om jag tex. går ner till centrum på en ledig tid så är det inga ledare med.
om det är långt till centrum, och om man tex. behöver åka buss så ska man alltid säga till en ledare först.
fast dom reglerna går dom igenom med en där nere så det är inget ni behöver oroa er för :)


hoppas att ni fick svar på det ni ville veta :)

Kommentarer
Postat av: Stockholms tjej

Jag funderar på att åka på surf camp i Kalifornien, och jag måste bara fråga, är det jätte strängt när man åker iväg? Jag menar är det stränga tider och får man nästan inte göra någonting utan att ha någon med sig? Skulle vara tacksam för svar. Puss & kram

2008-07-20 @ 14:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0