Tisdag.

Hej på er :)
efter som att jag är så himmla duktig så har jag lyckats få fram bilder på ef väskan man får det här året,
anything for you guys ;)
snygg va?


image55

det är många som frågar hur det är på lektionerna, vad man gör och så, så jag tänkte svara på det ....

-joo, så här är det så, att första dagen i skolan så får man göra ett ett skriftligt test, inte något stort och inte särskilt svårt. det testet gör man för att lärarna ska veta ungefär vilka kunskaper man har i det språket man ska läsa, och i vilken grupp dom ska sätta dig för att du ska lära dig så mycket som möjligt.
det är inte så att det är någon grupp för dåliga och bra, utan det är bara för att man är olika gamla och kan olika mycket i språket.
när grupperna är uppdelade så delas en lärobok ut, kom ihåg att ha mer er ett skrivblock ifall du behöver skriva eller anteckna något.
På lektionerna så arbetar man med olika saker så att man ska utveckla sig så mycket man kan i dom 4 grundläggande färdigheterna, att skriva,tala,läsa och lyssna.
Kanske så får ni göra ett grupparbete om landet ni är i och sedan redovisa det, jobba i boken, göra små teatrar eller något annat.
jag tyckte själv att lektionerna var väldigt bra uppbyggda och det blev liksom aldrig tråkigt som det blir ibland annars i skolan, hehe, 
när vi jobbade i grupper så lärde man känna varandra bättre och dom som jag kanske inte hade pratat så mycket med förut började jag prata mycket mer med.
sista dagen så får man göra ett till test som bedömer om man har klarat sig eller inte, det beror också på om man har missat någon lektion.
jag tror faktiskt aldrig det har hänt att någon har blivit underkänd på det testet, och det tycker jag bevisar att man lär sig ganska mycket.
innan jag åkte så var jag lite orolig för att jag inte skulle förstå vad läraren sa, efter som att det inte var någon svensk lärare med, (på alla andra junior kurser är det en svensk lärare med men inte på malta)
men det gick jätte bra, och om det var något ord man inte förstod så hjälptes alla åt att försöka förklara ordet.
så lektionerna är absolut inget ni ska vara oroliga för.


Jaa, själv har jag inte gjort så mycket idag, tagit det lungt kan man väl säga ;)
ha det bra allihopa :)

Kommentarer
Postat av: EF Bloggare

Vilken snygg väska!

2008-05-06 @ 17:12:53
URL: http://www.eflover.blogg.se
Postat av: ida

ska också få en sån! ska till spaníen!:DD

2008-05-11 @ 18:37:31
URL: http://idassommarvisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0