Torquay.

  • torquay är kännd som den engelska rivieran som anspelar på den franska rivieran.
  • runt torquay så finns det 35 km sandstrand med palmer.
  • det är ca 30 grader på sommaren.
  • det bor ca 55 000 människor i torquay.
  • dom har ett fotbolls lag som heter Torquay United Football Club men kallas The gulls.
  • det finns ett shopping center och massa små mysiga affärer i stan och lite överallt.
  • i torquay är det många som surfar och det finns många bra surfing stränder

       

på bild: stranden i torquay, stranden i torquay, hamnen i torquay, fotbolls laget och några affärer


Kommentarer
Postat av: Nina

Hej!

Kul att du ska till Torquay! Jag var där förra året och det var verkligen de bästa veckorna i mitt liv. Jag hoppas att du får det roligt där och njut när du är där!



Kram Nina

2008-05-26 @ 17:19:11
Postat av: Elin

Hej Naomi! Du fattar inte hur kul det är att läsa din blogg, jag ska åka till Torquay jag med samma datum och kurstyp som du. Jag har missat hela EF buddy grejen så jag vart jätte glad när jag fick reda på att vi skulle på samma resa! :) Nått ansikte att känna igen liksom. Skulle vara jätte kul att ha kunna ha lite kontakt innan resan, om du vill? Maila mig gärna på; nile[email protected] :)



Jo, min värdfamilj har kommit upp på "Min språkresa", har din?



2008-05-29 @ 11:28:11
URL: http://elinochlouise.blogg.se/
Postat av: Elin

Oj jag ser att jag råkade skriva fel mail adress,

nile_timra@hot.. ska det va! :)

2008-05-29 @ 11:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0