frågor & svar

hejhopp allt bra?
svar -
hahah, jorå, det är bara bra :)

hejhej, jag har en fråga om en sak på malta, dom där kackerlackorna på Malta, när kom dom dit? dom var väl inte i resväskan eller sängen eller nått sånt? är de farliga?
svar -
allstå i malta så är det ju en liten annan kultur, så kakerlackor är t ex inte så ovanliga.
och det handlar inte om att det är smutsigt eller ofräsht där man bor, utan att det helt enkelt är på ett annat sätt en i sverige.
kackerlackor är inte farliga, bara äckliga , och dom är antagligen mer rädda för dig än du för dom.
man kan ju inte direkt styra över vart kackerlackorna ska krypa någonstanns, men oftast så är dom bara på väggarna, alltså inte i resväskan och sängarna, men man kanske ska tänka på att inte lämna den öppen ;)
men det hände aldrig mig eller någon annan jag vet om.

hejhej.Jag ska åka till Torquay i sommar och undrar mest hur kul på en skala var det ?
och vad var bäst att bo hos värdfamilj eller på village?
och en fråga till hur blir man crew?
svar -
på en skala från 1-10 så var det 11.
så sjukt underbart kul var det !!
verkligen, ett av dom roligast upplevelserna jag har, absolut.
båda boendena är bra på olika sätt.
global village är ju mer som hotell aktigt och värdfamilj är ju mer som,, jah familj.
i värdfamilj så ingår alla måltider också.
så man får helt enkelt välja vad som passar en själv.
du kan gå in på ef´s hemsida och läsa om hur du blir crew
här.

vad är din drömm språkresa?
svar -
oj, att bara åka på språkresa är ju jätte kul !
men usa, på kalifornien eller florida i 4 veckor på en gruppresa, kursen international.
och så hade jag nog valt global village, fast det beror ju på lägget och allt sånt.
men, ja, det är nog min drömm språkresa :)

hej Naomi! på de där international & classic, läser bara 14 åringar ihop eller är det blandat med 14-15-16 åringar till exempel?
svar -
international och classic är olika kurser, classic är du bara med svenskar och international är du med folk från andra länder också.
och det är blandat i åldrarna, alltså om du åker 14-18 så går du i en grupp med folk i den åldern.
och om du åker junior 10-14 så är det folk i åldern 10-14 i din grupp.


det är väldigt många som ställer frågor på msn/bilddagboken och det är jätte kul!
fråga på bara !
men det blir mycker enklare om ni lägger till mig istället för tvärt om,
msn -
[email protected]
bilddagboken - NAJOMI

Kommentarer
Postat av: sara

hej! jag vill åka på språkresa nästa sommar,men måste gå på konfaläger.sts hade ett med båda,men inte ef.tror du det är sämre på något sätt att åka med sts?(de verkar inte så seriösa)och klarar man en månad utomlands? förresten så älskar jag din blogg:D

2008-10-10 @ 14:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0