min familj

efter allt eviga tjat så ska jag då presentera min familj ;)

jag bor då med min mamma,pappa och mina 4 biologiska syskon, 2 fostersyskon.
eskil = fläskil (bara för att han är så liten och smal) kommer varannan helg och på vissa lov.
daniel bodde hoss oss när jag var 6 och han känns verkligen som min bror, kommer också ibland.
och samir också.
den andra daniel flyttade på sommar lovet, så det kommer nog ett nytt barn snart och flyttar in här :)
så just nu är vi bara 9 på varddagarna istället för 10.
jag är äldst av mina biologiska syskon, vi 5 är födda på 6 år, så det är inte så jätte stor ålders skillnad.
det känns fel att kalla dom fostersyskon för jag ser ju på dom som mina syskon bara, men dom är iallafall äldre än mig.
förutom fläskil som är 6 år.
ibland så kommer alla som har bott hoss oss förutom och hälsar på, det är jätte kul, det känns som att hela familjen är sammlad ;)
folk frågar ibland om det känns konstigt att vara så många och att ha fosterbarn, men jag ser ju inte riktigt på det så.
efter som att jag har vuxit upp med det, när jag var 6, alltså när min minsta syster föddes så blev vi fosterfamilj.
så jag har ju nästan aldrig haft det på någon annat sett.
det var ju ett val mina föräldrar gjorde för att som ville göra något för andra, och det är ju mitt liv.
klart att vi blir osams ibland , precis som vanliga syskon, och det känns väldigt konstigt när någon flyttar.
och det blir väldigt konstigt när någon flyttar in och man inte kommer överens alls.
men mina föräldrar och släktingar har alltid funnits för oss där om vi vill prata eller bara behöver komma bort lite.
jag är väldigt glad över den familj jag har och för alla dom människorna jag har fått träffa på grund av min familj och personerna omkring mig.
och på något sett så har jag fått en annan syn på vissa saker än vad andra personer har som inte har vuxit upp på samma sätt.
så det är klart att det har spelat roll på hur jag är som person.

jätte intressant eller hur?
hahha, men om ni vill att jag ska skriva om det så skriver jag om det.
nästan allt iallafall ;)



Kommentarer
Postat av: hannnabanana

allvarligt så var de intressant!

2008-10-03 @ 18:28:59
Postat av: sandra

jaa de var vekrligen intressant ! :D

2008-10-03 @ 18:50:40
URL: http://strmstedt.devote.se
Postat av: olivia

det var intressant :D

2008-10-04 @ 15:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0