frågor & svar

Hej, jag ska åka på språkresa och bo i värdfamilj och jag har bara en fråga... om man skulle få mens medan man är där, säger man det till sin värd-mamma och får reda på vart man slänger bindor och sånt? Herregud jag kommer inte våga XD tänk om mamman inte ens är snäll?
Tack för din blogg förrensten, den är jättebra :D
svar -
åhh, det är bara att säga till din värd mamma.
eller komma på en egen lösning som funkar om du verkligen inte vill.
men det är ju inte så att du är ensam om att ha mens liksom.
så oroa dig inte för en sån sak, verkligen inte :)

Heej, hur var det på malta, var det bra ? va rummen okej, hade du kul ? hade man mycket fritid?
svar -
malta var underbart!
jag bodde på global village och rummen var helt okej, med en liten mysig balkong som vi spenderade många varma kvällar på.
man hade lagom mycket fritid, imellan aktiviteterna och ibland om man inte ville vara med på någon aktivitet och hellre ta det lungt och gå på stan så sa man bara till så brukade det gå jätte bra.

vad var roligast att åka själv eller med någon?...jag har precis bokat resa till oxford och ska åka själv.
svar -
det får man ju känna vad som passar en själv bäst.
det är lika vanligt att åka själv som med en kompis.
själv så tyckte jag nästan det var roligare att åka själv för man blev mer öppnare då och efter som att man inte kännde någon annan från början så kom man på något sett närmare dom man träffade där.
men båda två sätten var hur kul som helst !

Det känns som jag skriver hur mkt frågor som helst men jag undrar finns det bra shoppingmöjligheter i Torquay ?
svar -
OM DET FINNS !!!!
herregud, torquay + shopping = sant, så sant.
världens längsta shopping gata med världens bästa affärer.
ohja, vänta bara tills du kommer dit.
ojoj.

gud vad kul för dej med usa ! jag är också glad,faktiskt,min första språkresa blev bokad igår! jag ska till hastings i 3 veckor,inte som usa,men klart att det är kul ändå,första gången liksom. har en "skum" fråga:vad behöver man ha med sej för kläder och skor till england?(har varit där på våren,men hur är det på sommaren? behöver man jacka och gympaskor eller kan man ha linne och flipflops?
svar -
jaa det är hur kul som helst med usa !
och grattis till din språkresa !
du kommer att ha så kul !
i england så är det ju lite både och, ibland gympaskor, jacka och paraply och ibland shorts och sandaler.
så ta med dig lite att varje är mitt råd !

har du varit i usa förut?
svar -
jag var i usa i en månad när jag var 5,
i florida och neaples, så det ska bli kul att kanske åka ditt igen ;)



efter som att ni överöser mig med frågor, som jag gärna svarar på, men jag delar upp dom lite.
så lite mer svar på frågor & svar kommer imorgon.
ha det så bra så länge ;)



Kommentarer
Postat av: Matilda

jag gillar din blogg grymt mycket! :D Kikar alltid in på den, har läst den sedan i våras. Jag har själv vart på språkresa så därför är det kul att läsa din blogg + att du skriver om kläder och så! tack för en bra blogg! :D

2008-10-26 @ 22:39:26
URL: http://adlitam.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0