frågor & svar

hej tänkte bara säga att din blogg är sjuukt bra asså det är helt otroligt :P Jag ska åka till Frankrike och är extremt nervös, jag ska bo i värdfamilj och jag undrar om man är vegetarian (jag är det) får man bo med en familj som äter vegetarisk mat då eller hur är det?
svar-
åhh, tack så jätte mycket, jag blir så glad när jag får höra sånt!
du behöver inte vara nervös, många är oroliga för kompisar men det går av sig själv nästan.
om du är vegetarian så kan du uppge det när du bokar din språkresa, om du inte gjorde det så kan du kontakta EF nu.
dom kommer att försöka ordna allt så bra som möjligt men om själva familjen inte är vegetarianer så kommer dom att ge dig ett vegetarianskt alternativ till maten som serveras.

hej naomi, jag ska åka på språkresa till malta och jag undrar hur mycket får bagaget egentligen väga? och vad ska man ha för väska för dom väger ju rätt så mycket!
svar -
jag har haft samma väska båda gångerna jag har åkt, och det är en stor plast väska.
hållbar plast såklart, jag har lånat den av min farbror som köpte den på coop ;)
och den väger inte många kilo.
när jag åkte till malta så fick man ha med sig 20 kilo, men det kan ju vara olika.
så det är bäst att kolla med det flygbolaget du ska åka ner med.

vad ska man ha för skor med sig till malta?
svar - flipflopps eller sandaler, converse går väl också bra.
men inga vinterkängor direkt för det är väldigt väldigt varmt där.

är det inte svårt att veta vilken buss man ska ta till skolam i malta? åker det ledare med hela tiden?
svar -
första veckan åkt våra ledare med oss, andra så hjälpe dom oss att komma på bussen och åkte med oss hem och den tredje veckan så hjälpe dom oss på och så åkte vi hem själva.
busschaufförrna har ofta blivit informerade om att dom kommer köra en språkrese klass så dom hjälper till.
så det är absolut inte problem :)

du har pratat om allt .. har du ingen kärlek?
svar -
frågan kan man ju ta på 2 olika sätt.
om du menar om jag har en pojkvän så, nej det har jag inte.
och om du menar som något dåligt att jag har skrivit om "allt", så vet jag inte vad jag ska svara :P
haha,
men jag har massa kärlek ;)


resten av frågorna kommer snart :)


Kommentarer
Postat av: ....

Jaa.. jag håller med den andra som frågade om kärlek . men du har skkrivit om mycket . men har du ingen kille på G?.. jag har inte det :( men jag vill!!!... vet bara inte hurxD vågar inte gå fram och prata

2008-10-15 @ 20:49:23
Postat av: maria

hej, hur länge tar flygresan till malta?

2008-10-15 @ 21:57:51
Postat av: ***'

Hej, jag ska åka på språkresa och bo i värdfamilj och jag har bara en fråga... om man skulle få mens medan man är där, säger man det till sin värd-mamma och får reda på vart man slänger bindor och sånt? Herregud jag kommer inte våga XD tänk om mamman inte ens är snäll?

Tack för din blogg förrensten, den är jättebra :D

2008-10-21 @ 20:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0