frågor & svar

Bodde du i värdfamilj, bor man med några andra personer då?:) Berätta gärna lite om ditt boende, tacksam för svar! / Amanda :)
svar-
min värdfamilj hete emma och richard o´sullivan och har 2 barn ganska små, kanske 7 och 5 år eller något. jag är den enda svensken i familjen , det bodde 2 italienska tjejer också som var kompisar, vi delade rum.och min värdfamilj var verkligen jätte snälla och det var roligt att lära sig lite italienska, även om man inte kommer ihåg den nu, hahah.

Jag kan inte bestämma om jag ska åka classic eller internationell, vilket tycker du var roligast? Och vart var du på vilken kurs? Jag vill ju jättegärna träffa folk från andra länder, men jag vill inte att det ska vara så långt till dom sedan efter några månader sådär, när man börjar sakna dom...
svar -
Internationell är super kul!
så det kan jag rekommendera, absolut.
och särskilt om du gärna vill träffa folk från andra länder, annat en på ef´s discon.
och du kommer att sakna alla, och så kan du inte riktigt tänka tycker jag, hehe.
ta det du tycker passar dig bäst helt enkelt.

Jaa.. jag håller med den andra som frågade om kärlek . men du har skrivit om mycket.
 men har du ingen kille på G?.. jag har inte det :( men jag vill!!!... vet bara inte hurxD vågar inte gå fram och prata.
svar -
haha, nej igen, jag har ingen kille på g, men om det händer så ska nu få bli dom första som får veta ;)
och inte för att jag är någon expert direkt, men gå fram och prata med honom, bara, go for it girl!

hej, hur länge tar flygresan till malta?
svar -
sammanlagt så tog det 3 timmar om jag inte minns fel.
1 timme till franfurt och sen 2 timmar från frankfurt till malta, sen så är det ju mellanlandning också.

 
Hej, jag kanske ska åka till torquay i sommar och jag har lite frågor.
1. hur ofta är det ef-disco?
2. om jag vill bo med mina kompisar, ska jg kontakta ef och säga det?
3. Är det något festande på kvällarna förutom efdisco?
4. Är det varmt? varmare eller kallare än sverige?
svar -
åk till torquay det är helt undetbart!
1. ef discona är några kvällar i veckan, 5 tror jag :S
men man går ju inte på dom varje kväll, man gör ju andra aktiviteter så kvällarna också ibland.
2. japp, kontakta EF så försöker dom fixa det.
3. nej, men det är ju andra aktiviteter också, t ex bowling eller bio.
4. det är ungefär som sverige, det regnar ibland, men när det blir varmt så blir det ganska varmt efter som att det ligger ganska "nära" frankrike.
men det är skönt väder.

ganska dum fråga. men kunde man shoppa mkt i Malta (st pauls bay ) ? var de billigt o så ? :P
svar -
i själva st pauls bay så fanns det inte så många klädaffärer om det är det du menar,
men man gör flera utflykter till valleta och andra städer där det finns mer just kläd shopping.
men i st pauls bay så fanns det massa mysiga turist affärer, massa smyckes affärer, och godis och glass affärer som har massa grejer som inte finns i sverige.
det är lite billigare en i sverige, men ungefär samma, sen beror det ju på vilken affär du handlar i också.

vill bara säga tack för all din inspiration, min språkresa till Torquay blev bokad i Söndags, längtar!!!
svar -
åhh, vad roligt, och grattis får man väl säga då ;)
du kommer att ha så fruktansvärt kul och Torquay är hur mysigt som helst.
vad kul att du tycker att du har fått insperation från bloggen!
det är ju det jag hoppas :)

snygg blus, finns den fortfarande att köpa  ?
svar -
tackartackar, och yes, blusen finns att köpa på H&M för 149 kr ;)


jag tror att det var alla frågor, men om jag har glömt någon så får ni säga till !



Kommentarer
Postat av: Anonym

vad var roligast att åka själv eller med någon?...jag har precis bokat resa till oxford och ska åka själv.

2008-10-22 @ 17:04:38
Postat av: fannyh

hej !

jag ska åka till torquay i sommar men jag har en fråga, brukar det finnas internet hos värdfamiljerna eller nåt ?

eller hur gör man om man tar med sej

sin egen dator ?

:D

2008-10-25 @ 12:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0