frågor & svar

Hejsan Naomi! Jag är en orolig mamma som har problem. Jag hoppas du kan hjälpa mig. Min 13 dotter vill fara till Malta nästa sommar! Vågar jag släppa henne iväg med en kompis? Kan hon komma hem ifall hon vill? Tack på förhand!
Jag jobbar på en tidning och har publicerat lite om din blogg i tidningen. Hoppas det var okej.
Det var just om språkrese bloggar!
svar -
åhh, inte ska du vara orolig.
jag åkte själv till malta när jag var 13 år, och det var inga problem alls.
klart att jag längtade hem lite dom första dagarna men då jag var mest ledsen var när vi skulle åka hem.
jag tror att hon kommer att klara det alldeles utmärkt både med eller utan kompis med sig, men det är ju något ni bestämmer själva, vad som känns bäst för er !
om hon skulle vilja åka hem från språkresan, mot alla odds för det tror jag inte att hon vill när hon väl kommer in i det,
så går det självklart att lösa.
ledarna är erfarna och vet vad dom ska göra , och om det absolut inte funkar för henne så löser det sig.
vad kul att du har skrivit lite om bloggen i en tidning, och vad kul att du läser den varje dag !
det är så kul att höra sånt :D
får man fråga vilken tidning det gäller?
bara för att jag är så nyfiken ;)

Jag ska åka till Malta nästa sommar (junior) och jag undrar ifall man har hemlängtan finns det ledare typ som man kan prata med då?
Jag läser din blogg varje dag !
svar - 
vad kul att du gillar bloggen, jag uppskattar verkligen det !!
och vad kul att du ska till malta på junior, ska du kanske till st pauls bay?
där var ju nämligen jag förra året :)
det är helt normalt att ha hemlängtan och självklart så finns det ledare du kan prata med där nere !
ledarna är jätte bra och förstående och man känner verkligen att någon tar hand om en,
det kommer att gå hur bra som helst :)

är det mycket brottsligt på malta? tappade du något eller blev nåt stulet?
svar -
nej, tappade inte något eller blev bestulen heller.
det är väl som i sverige, tyvärr så finns det tjuvar överallt.
håll reda på dina saker presic som du gör här hemma, som kommer allt gå jätte bra :)

vad använder man ef medlemskoret till?
svar -
ef membercard använder man nere på kursorten.
när du ska gå in på ef´s eget disco så visar du upp det.
i vissa affärer och mat ställen så får du rabatt om du visat upp det.
det kan också vara bra att ha för dig själv också, du skriver vilken buss du måste ta hem (
om du måste ta någon), adressen och telefonnummret till den värdfamilj och din ledare.



ni anar inte hur glad jag blir när ni säger att ni gillar bloggen !
det uppskattas verkligen,
tusen kramar till er : *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0