frågor & svar

hey .
jag behöver plugga engelska tänkte åka till malta. tror du att jag kommer lära mig där ?
jag är verkligen dåligt på engelska och det känns som jag inte orkar läsa det här i sverige vill åka till malta eller england och plugga i 3 månader . hur mkt tror du att man lär sig som en normal människa ? jag vill verkligen lära mig. jag har inte grundskolans betyg på engelska så, vad säger du tror du att jag kan lära mig engelska där så ja kan klara grudnskolans nivå och A kursen ?
tack för dig/mvh/rawand
svar -
tjena, att åka på språkresa kommer definitift att utveckla din engelska
i malta så pratar dom med lite accent så om du verkligen ska lära dig med rätt uttal och allt så är nog england eller usa bättre.
jag tror inte att du är så dålig som du säger att du är på engelska, men om du ska åka på språkresa så tycker jag att du ska försöka läsa det här i sverige också, och om du vet att du ska så blir det ju roligare att " förbereda" sig också!
är det 3 veckor som du menar?
för om du ska åka i 3 månader så kan du bara åka individuell resa.
det beror ju på hur gammal du är också men jag tycker att du ska satsa på 3 veckor i england i sommar!
hur kul som helst och super bra sätt att lära sig engelska på!
så om du pluggar på engelska här hemma och åker iväg 3 veckor till england så tror jag att du kommer att klara betygen hur bra som helst!

Åhh ja va också på malta under tiden du var där ! Vilka var dina ledare?
svar -
åhh, visst var det underbart!
mina ledare var fanny & jenny, vilka var dina?

hej hej :) om jag har förstått det rätt så var du i england i sommras ? (har inte följt din blogg så länge) och min vän och jag vill åka till London sommaren 09 men våra föräldrar och någon som kom och föreläste tror att man liksom "blir fast i förorten" för att det inte är så bra att åka in till själva London på kvällen. Men vad tycker du? jag tror nämligen inte alls att man blir fast och det finns ju alltid studenter att hitta på något med eller hur? :)
svar-
fast och fast, du kommer ju inte att bo mitt i london om du väljer att åka dit.
men du kommer ju inte bo i en liten hålla presic, jag var ju i torquay, 5 timmar från london,  en helt underbar stad, med massa affärer, caféer och en mysig hamn.
och det kanske inte är så jätte bra att åka in till london på kvällen men du kommer att ha så kul där du bor med alla dina nya kompisar så du kommer absolut inte känna att du blir fast i någon förort.
sen att du får spendera mycket tid i london som är en skit cool stad är ju bara ett stort plus!



OCH FÖRLÅT SÅ JÄTTE MYCKET FÖR DEN KONSTIGA STARTSIDAN.
JAG FÅR KONTAKTA BLOGG.SE OCH SÅ FÅR DOM ÅTERGÄRDA DET HÄR PROBLEMET!
MEN HÅLL UT
!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0