frågor & svar

Hur länge har du varit crew? Blev du det i år eller var du efter Malta också?
svar - jag har varit ef crew sen jag var malta förra sommaren.

Hur många Crew-poäng har du nu?
svar - det har jag inte riktigt koll på, hahah , systemet har ju ändrats sen förra året.


Finns det något ''speciellt'' man måste göra i Torquay? Jag vet du har skrivit en sån lista om Malta.
svar - självklart ! det kanske kommer upp en sån lista om torquay snart ;)

Hur blev du känd ?
svar - haha, jaa, känd är jag väl inte direkt.


Vart i USA vill du åka?
svar -
oj, jag vet inte, bara usa är ju fantastiskt ,miami/florida hade varit grymt att åka till.

Jag är 15 år och jag vill verkligen åka på språkresa nästa år. Men min pappa(som jag bor med) säger att det bara är massa alkohol och vilda fester på kursorterna, stämmer något av de?
svar -
när jag var iväg så såg jag inget av det här, verkligen inte.
jag vet att det finns repotage och videos om det här, men jag känner verkligen inte igen det.
så här tror jag att det är.
om man vill dricka, även här hemma så kan man ju få tag på det.
så om man verkligen går in för det så det är klart att det går, men det är kanske dubbelt så svårt, ef väljer ju ut områden som är bra, plus att dom har koll på alla studenter som åker med dom.
det handlar mycket om eget ansvar tror jag, men som sagt man blir ju hemskickad på egen bekostnad om man håller på med alkohol eller droger.
för det går inte att åka på språkresa och dricka, då förstör du både för dig själv och andra.
så om man är så dum att man vill bryta mot reglerna som man till och med själv har skrivit på själv att man inte ska bryta imot, och vill slösa bort sin språkresa på att dricka så får man ju konsekvenser av sina handlingar.
jag tror att man ångrar sig ganska starkt när man sitter där hemma och funderar på varför man gjorde så.
för ef har hållt på med det här länge nu och jag tror att det finns tusentals bevis på att man kan ha hur kul som helst, utan att dricka.

Och vad föredrar du att man ska välja för typ av kurs om man åker, classic eller international?
svar -
båda är jätte kul, men international är lite extra kul tycker jag.

Är kursledarna med på planet när man åker eller möter de upp dig på flygplatsen och så möter ett par andra ledare upp dig i England t.ex?
svar -
det finns ledare som tar hand om dig från starten, alltså på flygplatsen i sverige.
sen så kanske det inte är dom ledarna som du kommer ha på kursorten, men det finns alltid ef ledare som tar hand om dig på din resa.

tycker du att man ska åka själv eller med en kompis?
svar - man får känns helt själv tycker jag,
det är lika många som åker med som utan, så du får helt enkelt känna vad som passar dig bäst.
kanske har du en kompis som ska åka?
om inte, så kör på själv !

och jag ska försöka att stava precis rätt ;)

Kommentarer
Postat av: Lindy!

hej Naomi! på de där international & classic, läser bara 14 åringar ihop eller är det blandat med 14-15-16 åringar till exempel?

2008-10-01 @ 15:32:46
Postat av: Felicia

Hur många besökare har du om dagen ungefär ? :)

2008-10-01 @ 19:41:58
URL: http://felicitybyfelicia.devote.se
Postat av: maria

Du e så grym! Kommer du på måndag? kram m

2008-10-02 @ 10:13:13
Postat av: maria

Föresten, jag diggar den nya designen:)

2008-10-02 @ 10:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0