frågor & svar

- du som var amerikansk medborgare och ville till new york, jag jobbar på att ta reda på svaret till den frågan ;)

Bodde du hos värdfamilj? I så fall, bodde du med både svenska och utländska?
svar -
jag har bott i värdfamiljer 2 gånger. i england bodde jag med 2 italienskor och nu i kalifornien bodde jag själv.
men det är mycket möjligt att man får bo med en person från samma nationalitet eller från en annan.

Hej, jag ska åka på språkresa nästa sommar men vet inte om jag ska välja Kalifornien eller nånstans i England typ Torquay (eller hur det stavas). Vilket ställe/land tycker du var roligast att besöka? Vilket skulle du rekomendera att åka på som språkresa?
svar -
det är så svårt att välja en språkresa som sin favorit för dom är så olika och roliga på sina egna sätt.
jag rekommendrar att åka på språkresa över huvud taget, efter som att det finns så många olika destinationer så tycker jag att du ska beställa ef´s katalog (om du inte redan har den) och hitta den som passar dig bäst.
men jag kan verkligen rekommendera både st pauls bay,torquay och kalifornien! helt underbara ställen!

Tänkte bara höra med dig om hur du bloggade där? Alltså hur gjorde du med internet?
svar -
efter som att bloggandet har varit en stor av min språkresa så har jag haft med mig min laptop som jag kan koppla upp mig till trådlösa internet med. båda mina värdfamiljer har haft trådlöst internet så det har gått hur bra som helst. men att ta med en dator bara för att ha är inget jag rekommenderar, det finns oftast en dator i familjen som du kan låna eller internet café, och du kommer endå inte ha så mycket tid över till att sitta vid datorn.

Hej, jag har några frågor till dig som jag gärna skulle vilja ha svar på.
- Vilket land skulle du åka till om du skulle vilja lära dig mest engelska?
- Jag ska åka på språkresa men jag vet inte vart, helst till England men vart i England ska man åka då?
Bournemouth, Brighton, Hastings, Isle of Wight, Jersey, London, Oxford, Rookesbury, Somerset, Torquay, Weymouth?
Och min mamma vill helst att jag inte ska bo i en sån stor stad som tex London.
Men inte för långt ifrån London heller.
Vart tycker du att man ska bo?
Global? VillageCollege eller kanske CampusVärdfamilj?
Jag undrar också(du som kanske vet) om man bor långt ifrån varandra om man inte vill bo i samma familj?:)
svar -
1. om du fokuserar mycket på engelskan så skulle jag valt england eller usa. 2. läs i ef´s katalog om dom olika destinationerna och hitta den som passar dig bäst! jag har ju varit i torquay och det var verkligen underbart. det var inte litet men inte för stort heller. 3. om du väljer att bo på global village eller på college campus så bor du inte hos en familj utan delar som ett "hotell rum" med några andra studenter, värdfamilj så bor du ju, jaah, i en familj, det som passar dig bäst helt enkelt, jag tycker att båda är lika roliga. 4. det beror ju på hur långt ifrån era familjer bor ifrån varandra, så det är ingenting man kan säga så här i förväg.

dina fickpengar i kalifornien? inkluderade det aktiviteter?
svar -
nej, aktiviteterna i usa är betydligt dyrare än i t ex england, mina aktiviteter i kalifornien gick nog på upp i mot 5000.

hur var åldersspridningen? om jag är lika gammal som du och åker till england nästa sommar,kommer jag vara äldst då?
svar -
det brukar alltid vara några från varje årskull, haha, så att vara äldst är inget du behöver oroa dig över.


mer svar på frågor kommer imorgon så håll ut ni som inte har fått svar än ;)

Kommentarer
Postat av: Elin

Till alla er som funderar på att åka till England kan jag VARMT rekomendera Brighton, mysig stad endast en timme ifrån London ca. Hur gullig som helst och nära till allt (skola, familj, aktiviteter) och att hänga vid piren och havet var jättemysigt. Stort shoppingutbud också ifall man gillar sådant ;)

2009-08-18 @ 18:26:12
URL: http://elint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0