om resan

vart - new york
hur - med ef
vad - internationell språkresa
när - inte helt bestämmt än, på sommaren iallafall

är du typ rik eller något som har råd med alla resor?
sponstrar ef dig på något sett?
svar -
nope inte rik, i wish ;)
nu är det ju så här att om man är med i ef crew så kan man ju tjäna ihop till en språkresa.
och nu efter som att jag bloggar för ef så har det slagits ihop på något sett så att det resulterar i resor.
new york har alltid varit ett av mina dröm rese mål och jag ser fram emot det så himmla mycket!
och nu vet jag att flera kommer tro att allt jag skriver här i bloggen från och med nu som handlar om ef är bullshit - men så är det verkligen inte. allt jag har skrivit här i bloggen står jag för.

vad är internationell resa egentligen?
svar -
det är precis som det låter, mer internationellt och individuellt. det är alltså ingen gruppresa utan du är mer självständig. du kan åka på individuell resa om du är 16-18 år. det finns väldigt många olika resemål bl.a italien,kina,sydafrika,usa och många fler. kurserna börjar varje måndag året runt och du väljer själv om du vill stanna allt ifrån 2-52 veckor. du får skräddarsy din kurs väldigt mycket själv med andra ord.
du kan tex välja att läsa det språket du nu väljer att studera intenstivt,mer inriktning på kultur,affärsspråk,mode eller litteratur.


sådär, nu har jag fått ur mig lite och förklarat the basics.
det kommer antagligen bli en hel del mer prat om det här men ni får fråga på så mycket ni vill som vanligt, om både det här eller vad ni nu kan ha på hjärtat ;)



Kommentarer
Postat av: Anonym

gissar att du kommer läsa mode? :p

2009-12-03 @ 21:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0