jag är sjuk

när jag är sjuk - så gråter jag.
jag gråter för allt.
för att jag blir ledsen och för att jag blir glad, eller för att andra blir det.
för saker som har hänt, för saker som inte har hänt, när en tjej på oprah får träffas sin man som kommer från irak, när jag läser att folk har cancer, när jag ser folks livsglädje, när jag ser videon nedanför och obamas tacktal och hur mycket folk hoppas på honom. jag gråter när jag tänker på att jag ska på äventyr i usa den här sommaren, jag gråter för att jag vill att alla ska vara lyckliga och för att det känns som att ingen behöver mig. jag gråter när jag ser stolta människor,besvikna människor, när jag hör en ted gärdestad låt, och när jag får ett sms från en av mina bästa kompisar där det bara står "jag älskar dig".

idag så är jag sjuk och har bosatt mig någon stanns i en grotta i våran soffa som består av kuddar och filtar.
och jag hoppas att lite av min sjukhet rinner ut samtidigt som tårarna så att jag blir frisk snart.
i det fallet så räcker det med någon dag till framför oprah så är jag kicking and alive igen;)
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0