frågor&svar

Hej. jag ska åka till malta nu i sommar. men vet inte vart. antingen st paul's bay eller st julians. vart var du? sen undrar jag om du bodde i värdfamilj eller på hotelet. i torqay bodde du i värdfamilj och nu om jag uppfattat det rätt bodde du på hotelet. vilket var bäst? hur länge får man vara ute hos värdfamiljerna?
tack :)
svar -
jag var i st pauls bay när jag i malta, super mysig och skön stad med massa studenter.
i torquay så bodde jag precis som du sa på global village och i torquay hos värdfamilj.
jag tycker verkligen att det är upp till var och en att känna efter vad som passar en själv bäst.
värdfamilj är så otroligt coolt med att man får bo hos en annan familj,prata om sin dag vid middags bordet och lyssna på vad dom ska göram man får prata mer av språket och kulturen.
global village är mer som ett hotell där massa andra studenter också bor, inte lika kulturelt men mysigt med hotell resturangen,slappa dagar i vid poolen och man får så himmla bra kontakt med sina rumskompisar.
båda är super bra men jag känner nog att global village passar mig bättre, men jag vet flera stycken som säger tvärtom.
i värdfamiljerna så gäller samma ute tider som för global villaget i landet., klicka på kategorin "frågor och svar" så hittar du ett inlägg som heter -hemkomsttider-, där står alla tider för alla länder :)

ett land/stad du gärna skulle vilja besöka (förutom usa då)?
svar -
hmm, finns säkert massa fantastiska ställen men just nu ,, tokyo :)


hej, har du haft International class? isånnafall vilka andra länder var med i din grupp/klass då?? :)
svar -
när jag åkte till torquay så hade jag internationell kurs, hur kul som helst.
i min grupp så var det folk från sverige,italien,finnland och frankrike :)

Vad använder du för kamera? :)
svar -
en canon eos 450 d.
eller en liten digital kamera från samma märke, tyvärr så gick switch knappen man ändrar lägge på sönder mitt i london, men att ta kort med funkar den finfint :)

jag kan inte hitta några fler frågor bland alla kommentarer, kanske för att det har varit så mycket via mail och msn det senaste.
men om ni saknar eran fråga så ber jag om ursäkt och hoppas att ni orkar skriva den igen :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

får man låna nyckel till värdfamiljernas hus eller är de uppe och väntar på att man ska komma hem. eller är dörren alltid öppen?

2009-01-09 @ 23:56:34
Postat av: Anonym

Nu när du varit hemma ett tag, känner du att språket(engelskan) går lätt att prata, i skolan på eng. lektionerna osv?

2009-01-10 @ 17:29:16
Postat av: Diana

Hej! Superbra blogg :) Har några frågor ...



Har hört att det är ofräscht på "hotellen", är det så?



Hur mycket vikt får man ta med sig?



Är det något möte innan man åker?

2009-01-11 @ 00:37:52
URL: http://katsuya.blogg.se/
Postat av: Cajsa ;D

Hej, tack för super duper bra blogg:). Jag och min kompis hade tänkt åka till Torquay sommaren 2010 på international class. Och har bara några frågor om det:



1. Hur märker lärarna om man är hemma i tid på global village och vad händer om man inte kommer hem i tid?

2. Finns det typ internet uppkoppling på rummen på village?

2009-01-11 @ 14:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0