frågor & svar

Det är i Usa du är va? :)
Hur länge ska/har du varit borta?
svar
- myes, toledo ohio befinner jag mig just nu. jag har varit här sedan den 21 maj och kommer att landa i sverige igen den 19 juni. sen så åker jag iväg igen den 1 juli till kalifornien på språkresa med ef.

 
Hej Naomi! Usch vad kul du verkar ha det :) Vad jag är avundsjuk :P Fast jag åker ju också snart så! Men du nu undrar jag bara regnar det mycket på Malta? Och var det bra shopping i St Julian's. Jag läste i dina tidigare inlägg att det var bättre shopping där än i St Pauls Bay. Är det super bra, väldigt bra, bra eller si så där. Haha vilken fråga :P Hoppas du har tid att svara :) Sköt om dig!
svar -
hejhej, jag har det jätte bra!
på malta regnade det aldrig när jag var där, det är varmt och oftast så lyser solen från klar blå himmel, men ta med ett litet paraply för säkerhetens skull. St julian's hade som jag kommer ihåg det ganska mycket affärer, några gallerior och en lång shopping gata, inte lika bra som london kanske men helt klart godkänt!

Blev lite nyfiken på var du e osv. Är du typ på något utbyte, studerar du där? Jag är otroligt sugen på att göra det samma vet inte riktigt vart än. Men vore jätte kul om du kunde tipsa om ställen oså.
svar-
just nu är jag i ohio med en kompis. hennes styvpappa har en kompis här så vi bor hos honom och hans familj nu i en månad, vi går inte i skolan utan mer som en semester kan man väl säga.
om du funderar på språkresa/utbytes år så rekommenderar jag
EF starkt.
kika runt lite på deras hemsida, dom har flera olika sorters resor och ta reda lite på vad som du är intresserad av så får du jätte gärna ställa fler frågor om du har efteråt :)

Hej!
jag har en liten fråga :)
hur mycket fickpengar rekomenderar du till 3 veckor språkresa till malta, st. pauls bay??
det låter så mycket när dom rekomenderar 1500 kr per vecka :>
svar- 
hej, jag vet att 1500 kr i veckan låter lite mycket kanske men det stämmer ganska bra.
ifall du bor på global village så behöver du köpa dig egen lunch och även om man bor i värdfamilj så brukar det alltid bli att man köper något extra, ef´s rekommenderingar brukar stämma ganska bra :)

Jag har bara fått ett namn där jag ska bo. Betyder det att det är bara en tjej som bor där? Och ska man få ett mail av dem?
svar-
att du bara har fått ett namn betyder inte att det bara är en person, det kan vara så eller så är det "mamman" som står som kontakt person. oftast så får man mail eller telefon nummer, kolla på "min språkresa" på ef.se.

Fråga: Är det okej om jag städar ditt rum? Jag vet att jag inte fick röra någonting, men det är för jävligt här inne. Får jag? :)))
svar-
hahahahaha, saknar dig kära syster ;*



jag svarar på mer när nästa tillfälle kommer ;)

Kommentarer
Postat av: Jordan.

Behöver jag nämna att du s u g e r, hahah^^

2009-06-08 @ 18:09:19
Postat av: pauliina

jag ska åka på språkresa nästa år med EF, hade tänkt åka till Torquay. Är det en bra stad? är det fint, finns det mkt bra affärer så man kan shoppa? o finns ngra snygga killar, hahah.



men vad tkr du har varit bäst, att bo i värdfamij eller i typ global village?



o är det ungefär 1500:- för hela 3 veckor eller för en vecka man bör ha med sig? jag ska shoppa mkt, hur mycket bör jag ta med mig?

2009-06-16 @ 15:37:37
Postat av: Merima

hejsan :) jag ska åka på språkresa nästa år. var det kul att åka på språkresa med EF och fick du lära känna många nya vänner? lärde du dig mycket engelska?hur mycket kosta hela resan & hur länge var du där? :D

2009-10-06 @ 17:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0