apberget

nu är jag hemma från teatern som hette precis som rubriken, apberget.
den var bra, riktigt bra faktiskt. den rekommenderas, går just nu på angereds teatern i göteborg.
den handlade om två tjejer och börjar i 7:an, jenny och daphne, friends forever.
dom som var så tajta innan går åt två olika håll när dom börjar i högstadiet.
jenny blir populär utan att anstränga sig och är snart ihop med skolans snyggaste kille och fotbolls löfte kevin.
daphne längtar efter något mer, något mer en att vara normal, vill att någon ska tycka att hon är intressant och undra hur hon ser ut på insidan, vill hänga med punkarna på apberget.
när hon upptäcker musik som blir mer en hon trodde att musik någonsin kunnde vara, med texter som tycks vara skrivna för henne och som går rakt in i hjärtat så förvandlas hon, som hon säger själv.
ändrar stil och blir föraktad av gammla kompisar och alla i skolan, jenny och hennes vännskap blev inte forever.
och punkarna på apberget märker henne inte ens.
men allt kan flytta på sig, till och med träd, och man kanske inte kommer att känna samma sak föralltid?

budskapet var tydligt och bra, skådespelarna likaså.
ni vet hon svart håriga i tjenare kungen? det var hon som spelade daphne.
jag skulle aldrig ha tänkt på det om inte någon sa till mig, haha,. hon såg verkligen annorlunda ut.
men nej, nu ska jag plugga lite till och sedan rammla i sängen, jag är verkligen trött.
sov gott ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0