naomi & fillepille goes to usa

så, jaa.
torsdagen den 21 maj så säger jag och fillepille so long och åker till usa.
vi mellan landar första gången i amsterdam och flyger sedan till detroit där familjen hämtar oss.
familjen vi ska bo hos, som fillans familj känner bor i toldedo,ohio, det tar ca 45 minuter att åka dit från detroit.
sen så kommer vi att vara där i ca 1 månad innan vi åker hem till sverige igen.
jag kommer att vara hemma i ungefär en vecka innan jag möter upp ef ledarna på flygplatsen och åker på språkresa till kalifornien i 4 veckor.
helt insane.
jag och fillan började prata om det som en rolig grej, att åka till usa tillsammans, det låter roligt, en sån där grej man pratar om men aldrig blir av. hennes moster bor i en lägenhet utanför new york så först kollade vi lite med henne, men det gick inte. det var ju inte särskilt oväntat men hennes moster sa att hon skulle kolla runt med några familjer hon kännde. dagen efter är fillan lite sen till skolan och när hon går in så viskar hon till mig att hon måste prata med mig..
fillan - naomi, du vet det det med usa?
(säger hon och kollar ner i marken och ser ledsen ut)
naomi - jaa, vad tråkigt det gick inte..
fillan - VI SKA TILL USA !!!!!!

det har fortfarande varit en väldigt overklig grej, för mig iallafall.
men nu känns det mer på riktigt, våra föräldrar (och vi såklart) satt ner igår kväll och bestämmde datum och pratade lite allmänt om det, så idag så ska mamma beställa billjetterna.
åka-hem-datumet kommer att vara öppet ifall vi skulle vilja stanna någon dag längere/kortare.
men jag måste ju iallafall hinna hem och vända.
som jag sa, helt helt overkligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0