2009

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? jajemensan, det har hänt mycket saker det här året!
2. Höll du några av dina nyårslöften? nej, haha, jag och mina nyårslöften alltså, skärpning!
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? nope, släkt däremot.
4. Dog någon som stod dig nära? nej, tack gode gud.
5. Vilka länder besökte du? lanzarote och usa, nu räknar vi såklart inte alla jäkla mellan landningar, haha.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? haha, det finns nog en liten lista, men materiella saker känner jag inte att det finns något jag sakner, om du inte frågar mig när jag har gått och blivit kär i någon klänning då, haha!
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? oo, I don´t count life by dates, I count it by memories. hah, nä men självklart kommer jag minnas datumen när jag satt på ett flygplan som lyfte och bar iväg mot nya äventyr, sedan är det personliga saker ;)
8. Vad var din största framgång 2009? att jag vågade lite mer på mig själv och särskilt nu i slutet, att jag vågade säga ifrån.
9. Största misstaget? ja det är ju just det, misstag...
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? inflamation i ljumsken och ganska mycket sjuk, jag och mitt sämsta imunförsvar typ, haha, och det jäkla huvudet.
11. Bästa köpet? sånt kan jag inte säga alltså, omöjligt, jag håller ju allt så kärt, haha.
12. Vad spenderade du mest pengar på? resor,tidningar,skor och klänningar skulle jag tippa på ;)
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? riktigt glad,,, tricky one när det gäller mig mina vänner.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? don´t want to miss a thing - aerosmith, use somebody - kings of leon, erik hassle, melissa horn,håkan hellström, rock star soundtracket och alla sommar låtar, typ pitbull,beyonce och black eyed peas.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? gladare skulle jag nog säga (Y)
16. Vad önskar du att du gjort mer? oj, jag vet faktiskt inte.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? dumma saker, haha.
18. Hur tillbringade du julen? hemma med familj och släkt som vanligt.
19. Blev du kär i år? nej, vi hoppas på 2010! hahah ;)
20. Favoritprogram på TV? ugly betty,dhw,gossip girl,greys anatomy,criminal minds och det okända, (måste ju ha med den sista fröken ostboll ;)
21. Bästa boken du läste i år? skämms men jag tror faktiskt inte att jag har läst någon bok det här året, hehe.
22. Största musikaliska upptäckten? melissa horns texter går ju rakt in i hjärtat.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? pengar.
25. Något du önskade dig men inte fick? kommer inte på,,små saker säkert
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? på själva födelsedagen så hade släkten överasknings kalas för mig, överaskad blev jag kan jag ju säga! haha.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? jaa, men mycket bra har hänt också.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? svart,tajt,smycken och klänningar.
29. Vad fick dig att må bra? mina underbara vänner gjorde en stooor insats!
30. Vilken kändis var du mest sugen på? haha, vilken fråga, finns många snyggingar ;)
31. Vem saknade du? man har ju alltid perioder när visa relationer halkar lite efter, men det löste sig.
32. De bästa nya människorna du träffade? framför allt så blev mina närmaste kompisar mina närmaste kompisar, dom är bland det finaste jag har!

det här året så har jag varit i usa två vändor.
en av dom på språkresa i kalifornien med ef och en månad själv med fillan hos en bekant till henne.
vi åkte från landvetter till detroit med mellan landning i amsterdam helt själva, den är en erfarenhet, haha. jag kom närmare några av de viktigaste personerna i mitt liv. blev bättre på att lita med folk och ibland så fick jag betala igen för det senare. vi byggde ut och jag flyttade in i mitt nya rum med min efterlängtade walk in closet. jag badade 1 maj i sävelången och 2 månader senare så hoppade jag i vågorna i malibu. jag kollade på bridget jones otagliga gånger och åt makaroner mer än vad som är rekomenderat. jag gick över golden gate bridge och såg fyrkerverierna på 4th of July på bästa parket i kalifornien. mitt avklippta hår växte ut och jag fick en thing för ringar.
jag var på undersökningar och tillslut röntgen för mitt huvud och missade en hel dans termin pågrund av att jag struntade i att jag hade ont i ljumsken och tillslut åkte på en inflamation.
vi åkte på klassresa med bästa klassen och välte kanoter, jag vann en dikt tävling och köpte ett par rosa mocka pumps.
mycket har hänt,framgångar,motgångar,nya upplevelser och gamla vanor.

nytt år, let´s make it a good one!




Kommentarer
Postat av: julia henriksen

låter som ett härligt år :) men kan inte du skriva lite mer om NY resan du ska göra i sommar ? är väldigt nyfiken :D

2010-01-01 @ 22:00:24
Postat av: Anonym

Gott nytt år!! :), undrar bara hur mycket pengar du hade med ej o gjorde av med i Torquay?? =)

2010-01-02 @ 12:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0