frågor&svar

Tja! Jag vet inte riktigt vart jag ska skicka min fråga till dig, jag kanske inte har läst noga nog. Men, till frågan. Jag ska åka till Malta i sommar, St Julians i tre veckor med EF, och jag undrar lite över det här med pengar.
1. Ska jag ha med mig kontanter? Eller bara mitt kreditkort? Hur var det med fritiden?
2. Du bodde på "hotell", när du var där, men när du var i Torquay, då bodde du ju i värdfamlij. Hur är det med tvättning och sådär? Kan man få tvätta själv, eller hur var det?
3. När ni for till Malta, åkte ni då från Arlanda?
svar -
1. det är bra att ha med sig lite kontanter till de första dagarna och sedan ta ut pengar från en bankomat, det tycker iallafall jag är enklast. 2. de flesta värdfamiljer har en tvättmaskin och då får du självklart låna den, alternativt att de erbjuder sig att tvätta åt dig som min gulliga värdfamilj gjorde. 3. vi åkte göteborg-amsterdam-malta. i amsterdam så möte vi upp resten av gruppen som antingen hade åkt från arlanda eller flygplatsen i köpenhamn.

Assaå ångrar du nånsin att du inte for till st julians iställe?
Var maten äcklig?
Var det bra shopping var du där 2+1 eller classic?
Vad gjorde dem som hade 2+1 när dem andra hade lektion?
svar -
haha, nej och nej.
malta shopping är okej om man åker till ett köpcentrum eller liknande där det finns riktiga affärer men det är ju inte som typ london t ex. jag åkte classic junior i 3 veckor till malta. de som åker 2+1 är ju i en egen grupp så det har ju aktiviteter när de som inte har valt 2+1 går i skolan.

Ska du åka iväg på de internationella språkskolorna till New York?
svar -
jajemensan, berättar mer om det i ett eget inlägg.


ska du åka på en till språkresa?
svar -
yesbox, EF internationella språkskolor new york.

RAMLADE DU??? HAHAHAHAHA
svar -
käft jordan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0