2 juli 2010

idag hade jag sov morgon, skulle inte möta upp louisa för brunch för ens klockan 12, det var sweet att sova lite längere. vi var ju lediga från skolan idag som sagt så vi bestämmde oss för att ha en shopping dag på manhattan. jag hatar ordet shopping men jag kommer inte på något man kan använda istället? vi skulle ha en handlings dag på manhattan? haha


det syns inte på bilden ( man fick egentligen inte ta kort så jag försökte vara lite snabb) men den här sephora butiken var gigantiskt. lokalerna var fabulous, som en stor vit kyrk sal med jätte högt i tak och en till våning längst sidorna. så jag har fixat dina läppglans nu farmor, 2 st buxom i färgen jessica.



okej jag ska inte tjata om coola affärer men juicy couture affären var också jäkligt cool, och abercrombie & fitch var som en 4 våningar stor nattklubb med kläder i. alla affärer runt time square och fifth avenue går all in alltså ;)



tog en paus och åt lunch på ett europeiskt café. vet inte hur mycket europeiskt det var med det egentligen men vi slapp i alla fall pizza,hamburgare,hot dogs eller någonting friterat. satt och pratade lite och kollade på alla människor som gick förbi.


vi pallrade oss vidare på våran runda till den ny öppnade forever 21 på time square.
sista gången för idag nu. men affären var gaaaalllleeeeennnn. 4 våningar och den tog liksom aldrig slut, man visste knappt vart man hade varit och inte varit. crazy, måste gå dit igen, haha.





när vi kom ut från forever 21 butiken så var det mörkt. jag älskar new york på kvällen, området runt time square blir en blandning av massa människor, de lysande bilboardarna och jazz musiker som sitter och spelar bland café bord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0