3 juli 2010



åkte till grand central med louisa och hittade helt själva till buss terminalen port authority uppe vid 8th avenue för att sedan leta reda på bussen som skulle ta oss till brooklyn och ikea. haha, ja vi bestämmde att vi skulle åka till ikea för att äta köttbullar och kolla om dom hade lite svenskt godis, vi hoppades järnet på marabou. det slår allt.


det såg precis ut som i sverige, man kännde sig lite hemma när man gick runt där i ikea affären och alla möbler hete saker på svenska. köttbullarna smakade likadant förutom att det var lite amerikaniserat (eget ord, haha) man fick typ 20 köttbullar, haha.får man ens hälften av det i sverige?



ungefär här började vi små skrika och dansa runt. vet ni hur mycket vi har saknat marabou, samma sak varje gång man åker ifrån sverige i några veckor så vi har pratat drömmande om det i några dagar nu. trodde faktiskt inte att dom skulle ha det, men det hade dom banne mig ;) dom hade jätte mycket svensk mat. flera sorters kalles kaviar,knäckebröd,5 rader med kylar, ballerina kakor, bilar, kex choklad and so on.

vi åkte med sista bussen som gick där ifrån ca klockan 6 och åkte in till manhattan igen. efter ett tag så hittade vi manhattan mall, vi fick fråga flera personer och alla sa olika så vi hamnade fel några gånger men tillslut gick det bra. jag hittade faktiskt ingenting (kanske bra med tanke på att jag hittade lite för mycket igår, hehe) men louisa var stor shopparn. men jag har gett upp nu, i surrender, de vita conversen som jag tog över där hemma i storlek 37 är för små. mina fötter är döda. no more, mina vita från kalifornien är väldigt snart helt sönder så det var en bra idé, men nej. bara nej.



inte för att det är så jätte svårt med tanke på att allt går i ett rutnät, men jag har faktiskt börjat lära mig hitta i new york. det känns lite häftigt att veta hur man ska gå och vilka subways man ska ta för att komma till de största områdena och grejerna, har nog en hel del kvar men bra början tycker jag ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0