7 juli 2010

lektionerna började 9:20 idag men jag var av någon anledning inte trött alls när jag gick upp klockan 8. våran lärare amy hade tagit med en mode tidning till mig. hon såg den på tåget och tänkte på mig sa hon så hon tog med den, uppskattas! sista lektionen var det ilab och jag gjorde departing testet, mest massa frågor och en liten lyssnings del, ungefär 60 frågor tror jag att det var. men det gick fort och var inte svårt alls då det var ingen big deal.

åkte in till manhattan för att möte chicken som är här med sin familj, men det blev massa krångel så jag träffade henne aldrig. lite tråkigt efter som att jag inte har tid någon av de resterande tre dagarna jag är här. så jag gick runt lite ensam istället. ensam på manhattan och jag hittar. it feels goooood. nu är jag i alla fall helt klar med det som ska inhandlas. no more presenter och jag känner mig nöjd med allt jag har handlat (läs jag kan inte handla mer för jag kommer få sååå mycket övervikt på planet). så det känns också bra. när jag tog nio tåget hem så var det inte så jätte varmt ute, såg tempraturen och det var tydligen 26 grader. man vänjer sig alltså. new york har haft värme rekord de senaste veckan och det har märkts kan jag ju säga, såååå varmt på dagarna. vi har två stora fläktar i vårat rum och vissa gånger så smälter man i alla fall.

imorgon ska jag för första gången på en vecka inte åka in till new york city utan bara ta det lungt. catalina åker tidigt på fredag så det är hennes sista dag på campus, så vi hittar väl på något på kvällen. ska börja packa också, är liiite nervös, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0