22 juni 2010

idag så hade vi första klassen, alltså skola. det är ungefär 14 personer i min klass och alla var faktiskt riktigt roliga. vi har en bra lärare också så det är helt okej.

det satt 3 tjejer i klassrummet när jag kom redan och efter ett tag så visade sig att 2 av dom var svenska. dom hade redan varit här i en vecka och den ena skulle hem imorgon, den andra skulle åka hem samma dag som jag, inte samma flyg dock. så det var jätte roligt att träffa dom! vi pratade ju engelska hela tiden efter som att en tjej från mexico var med också. och sen när hon gick så pratade man fortfarande engelska, haha. det känndes verkligen konstigt att prata svenska sen när vi kom på det, så man växlade lite.

vi hade bara 2 lektioner idag (varje lektion är 40 minuter så de är oftast ihop slagna till 1x80) så vi kollade på en film innan det var mat.

bakom informations disken i rita hall så har dom lite filmer man kan hyra. jag såg att dom hade bridget jones, men jag sparar den till någon kväll när det regnar eller jag bara vill stanna inne. regna gjorde det där emot sen. jag läste någon stanns att new york kan det vara strålande solsken och sen helt plötsligt så kan himmlen verkligen bara öppna sig. och så är det över på typ 5 minuter. igår kväll så ös regnade det där emot betydligt längere.

 
the new york rain.


Kommentarer
Postat av: Johan

Låter riktigt kul !

2010-06-23 @ 23:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0