23 juni 2010

brand larmet gick klockan 2 inatt så hela morgonen har jag varit lite halvt i koma. det var ingen brand som tur var, brand larmen kunnde tydligen göra så ibland men dom kollade fortfarande igenom allt. några brandmän kom det banne mig inte heller, haha.

i alla fall, första lektionen idag var 9:20, en av tjejerna i mitt rum började samma tid så vi gick och åt frukost tillsammans. båda var verkligen trötta så ingen sa särskilt mycket, haha.

sen var det skola. byggnaden som jag går i ligger mitt emot matsals byggnaden så det tar typ 2 minuter att gå över. idag var det en kille från spanien som fyllde år, juanto(?), så vi pratade ganska mycket om födelsedagar och traditioner i olika länder. i kina så firar dom det knappt och killen som berättade hade glömmt bort sin födelsedag 2 gånger medans i mexico så är det världens pådrag, särskilt när tjejerna fyller 15. sen så försökte jag lära en spanjor och en kille från taiwan å-ä-ö men det gick inte så bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0