spinning round.

allt är packat, passet är redo, ipoden är full laddad, nerverna är på spänn.
10 kg lyckades jag packa + att väskan vägde 4 kg. vissa misstag lär jag mig av allt ;)
alla papper är påskrivna och kopior på visum och försäkringen ligger i handbagaget. jag har faktiskt inte dubbel kollat resväskan men jag känner mig så tansspridd just nu så jag får väl räkna med att allt är med. det lär låta annorlunda om jag upptäcker att något fattas när jag kommer fram, haha. imorgon ska jag gå upp klockan 6, måste vara på flygplatsen en timma innan och planet går klockan 8 så vi åker väl halv 7 någon gång.

jag är inte van vid att vara nervös det är det.
och när mina tankar väl snurrar in på något så sitter det liksom fast, och jag tänker så otroligt mycket. jag vet inte hur många gånger jag har fått höra att jag måste försöka tänka mindre av mina närmaste kompisar. även om jag tänker väldigt mycket så tänker jag ironiskt nog inte alltid innan jag gör saker, ibland får jag höra att jag är som emil, " det bara blir", haha. men det gör att jag kan se saker från många olika sidor. därför tycker jag att det ska bli jätte roligt att åka iväg, vet inte hur många år jag har tänkt att när jag kommer till new york så kommer det bara kännas rätt. tänk om det inte blir så? då kommer allt det där bara falla sönder.
jag tycker att det ska bli lite jobbigt att lämna det som finns här hemma, för att sen åka tillbaka till det. för det känns som att det inte kommer finnas någon som väntar på mig när jag kommer hem. om ingen tänker på mig, om ingen saknar mig, om ingen drömmer om mig, om ingen ser mig, finns jag då?

10 timmar ensam på ett plan och jag kommer tänka. har ett tomt block och en penna med mig, gissar att väldigt många sidor kommer fyllas. men endå, jag älskar det här. jag älskar att sitta på ett plan och veta att man är på väg till något. jag älskar att se nya saker. jag älskar kännslan av att jag kan göra saker.  och något som jag trots att jag tänker för mycket och är nervös vet att det här kommer att bli...jag älskar äventyret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0