manhattan del 2


louis vuitton butiken, om någon nu skulle undgå att se det (skäms i så fall)....








ingången till central park från time square.




broadway


time square.


på time square så slutade turen och vi fick göra vad vi ville.
min rums kompis ville åka hem för hon var trött. okej visst, jag var också trött,varm och mina ballerina skor was killing me efter att ha gått runt manhattan. brydde jag mig? nej.
så hon följde med ledarna hem precis som de andra tjejerna jag hade pratat med. lite risky av mig att stå ensam mitt i manhattan, gå över ett över gångs ställe och hoppas på det bästa. så jag gick fram till två tjejer som hade ef band runt halsen och frågade om jag kunnde gå med dom. rebecca från norge och ahn från vietman (hon ska vara här i 2 år!)
vi gick till starbucks och fyllde på energin lite.


när man stog här så kännde man verkligen att man var i new york, det var pulserande på något sett. så mycket människor och intryck, i´m loving it!

tillägnad jordan, hehe.



vi gick in i några affärer, bland annat den största sephora jag någonsin sett, victoria´s secret som hade gaaalen rea och forever 21. sen så var klockan helt plötsligt nio och det var mörkt ute så vi bestämmde oss för att ta tåget hem. självklart skulle vi åka tillbaks någon annan dag. lättare sagt än gjort att hitta tillbaks till grand central station. så vi vinkade in en taxi ( sex and the city är också undervisning).


det var inte många människor på det där tåget alltså, ska berätta en mysig sak som hände på vägen till tarry town, men jag gör det lite senare. kom tillbaks till rummet vid 11 någon gång, hoppade in i dushen, fixade i ordning lite saker och gick och la mig. bra dag.


Kommentarer
Postat av: Mor

Mysig sak som hände på väg till tarry town???

2010-06-25 @ 09:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0