frågor & svar

Har ett par frågor angående språkresan till Torquay,
1. Hur är stränderna där, finns det fina SANDstränder?
2. Finns det något annat som kan locka, nöjesfält eller så?
3. Var skolan bra och lärorik?
svar -
klart att det finns fina stränder. fast inte kritvit sand á la florida liksom, mer fint som på ett svenskt sett, om du förstår vad jag menar? du får ju åka till london, vilket är helt grymt med madame tussauds och allt vad det är. som på alla språkresor så är schemat fullspäckat med massa aktiviteter men just nöjesfält vet jag inte om det finns så mycket av i england över huvud taget. skolan i torquay är i " the ef castle" och vi hade väldigt bra och roliga lärare när jag var där, så absolut. sen så måste jag bara säga att torquay är så himmla bra, åk dit!

2 av mina kompisar ska på språkresa ett halvår i spaninen om 2 år, och jag undrar om du tycker jag ska överraska dom och följa med dit, utan att någon vet ngt, eller ska jag åka till usa i fyra veckor själv?
svar -
oj, haha, det känns inte riktigt som att jag kan svara på den frågan, hur du än gör så kommer du nog ha skit kul! välj det som du själv tycker känns bäst i slutändan helt enkelt :)

hej, ska åka till kalifonien i sommar och jag undrar hur mycket pengar man ska ta med sig till utflykter och sånt? och jag undrar en sak till för jag ska åka med 2 kompis, kan man bo i samma värdefamilj som en kompis eller att alla 3 kan bo i samma värdefamilj funkar det?
svar -
du kommer få en lista på alla aktiviteter, det ser ut som ett schema och även hur mycket de aktiviteterna som du måste betala för kommer att kosta. men ca 4000-5000 om du ska vara med på det mesta om jag inte minns fel, men då snackar vi ju weekend i san fransisco och disney land så det är valuta för pengarna om man säger så ;) värdfamiljerna i usa tar oftast bara in 1 student, alternativt 2 studenter från olika nationaliteter så det kan kanske bli lite svårt. men det måste ju inte vara något dåligt, ni kommer fortfarande ses jätte mycket och värdfamiljerna i usa är oftast super gulliga och anstränger sig verkligen! min värdfamilj, the schaffners, pratar jag fortfarande med någon gång i månaden.

vilket tyckte du var bäst ? torquay eller malta ? vet inte vilket ställe av dom jag ska åka till.
svar -
läs mina resedagböcker som finns som kategorier här i bloggen och bedöm själv ;)
malta är mer sol och bad och england är mer "statsaktigt" även fast det är en mysig hamnstad.
om jag fick välja att göra om en av resorna så skulle jag nog efter mycket funderande valt torquay, men det har nog mycket att göra med att jag träffade de bästa människorna där (the bloody swedes), allt bara stämmde dom 3 veckorna. men som sagt, välj efter dig själv och inte någon annan :)

Hej! Jag ska åka till Torquay i sommar, och just nu håller jag på med en power point presentation om Torquay i skolan. Skulle jag kunna få ställa några frågor om Torquay till dig? Typ om hur det var och sånt.
svar -
självklart! du kan skriva här eller skicka till min mail [email protected]

Har en liten fråga. Ungefär hur mycket svenska pengar kostade conversen när du var där? Ska nämligen dit i sommar :)
svar -
ooo, ca 300-400 hundra köpte jag mina för tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0