utrdag från resedagboken :21 juli 2009 kalifornien






st barbara.
man kunnde välja mellan att gå till stranden eller shoppa, planen var att vi skulle göra både och men det gick ju sådär, haha.
hel skön dag iallafall, fast än att jag var trött som fasiken på morgonen.
först åkte vi till en av missionen, som en kyrka ungefär, där kunnde man skriva böner i en bok, det var väldigt fint.
sen så vi gick runt och kollade i affärer, köpte hårfärg till kvällen, fyndade ett par skor för 6 dollar, åt väldigt stora burritos och på vägen till bussen så köpte jag och midja yogurt.
jag älskar dom här ställena alltså, det finns några olika, typ, pinkberry,mistyberry och yoghurt land, men pinkberry är mer en kejda.
men det är typ samma sak, man väljer storleken på sin bägare och tar den sortens yogurt glass man vill, man fixar allt själv, som olika stationer.
det finns massa olika att välja på och det ser ut som mjukglass men det innehåller zero fat, woohhooo.
sen så finns det massa frukt,bär,godis,kakor, och allt möjligt man häller på, precis vad man vill.
sen så går man till kassan och väger den och betalar efter vikt, så jäkla gott, varför finns inte det i sverige liksom?
sen så följde midya med mig hem iallafall och vi färgade håret,
sen så ramlade jag i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0