frågor & svar

Jag undrar hur du haft råd med alla dina språkresor? Ser att du har varit på flera så.. ;) Och hur gammal var du vid de olika resorna? :)
svar -
jag har tjänat ihop till mina resor själv, jag har skrivit lite om det här. sen gäller det att spara pengar, sparaspara. sen har mina föräldrar varit snälla och bidragit med t ex aktivitets pengar osv. jag hade precis fyllt 13 när jag åkte till malta, 14 när jag var i england, 15 när jag åkte till kalifornien och 16 nu i är när jag var i new york.

Hej! :)
Kan du inte berätta mera detaljerat hur det är att bo hos en värdfamilj? Jag skulle vilja åka till Torquay, kanske själv, och isåfall är värdfamilj enda tillgängliga boendet. Men jag är inte säker på om jag vågar ;)
svar -
nu vet ju inte jag riktigt hur du menar men du kan fortfarande bo på global village även om du bor själv, ville bara poängtera det ;)

jo, värdfamilj funkar ju så här då. du bor hos en familj som bor någonstanns vid kurstorten. familjerna kan ha i mellan 1-4 studenter beroende på olika faktorer. vanligast är att du bor med en annan student. om du är tjej kan du inte dela värdfamilj med en kille eller tvärt om.
om du bor i värdfamilj ingår alla måltider. efter som att du bor i en familj så blir ju den kulturella biten kanske lite mer påtag bar och du pratar ju alltid t ex, engelska med din värdfamilj. det brukar vara en väldigt rolig upplevelse. jag pratar fortfarande med min värdfamilj som jag bodde hos i kalifornien, det hade varit jätte roligt att träffa dom igen!

När man bor på global village/hotell, är det då städerskor som städar åt en eller städar man själv? För det har alltid varit städerskor på hotellen när jag varit på resa med familjen.
svar -
global village är ju som ett hotell så ja, det kommer städerskor. men även som när man reser med familjen så får man ju hålla koll på sina saker lite så att dom kan städa, i´m sure you know the drill ;)


Kommentarer
Postat av: Emilia

Hej! har lite frågor om Ef osv..

Hur är det i hel heten?

Hur är ledarna , är de stränga?

Har okså läst på andra ställen att det dricks välldigt mycket och är därför lite orolig.

Varför ska man välja EF?

Ska man åka 2 eller 3 veckor?

Tacksm för svar! :D

2012-01-27 @ 21:10:28
URL: http://emilialinn.blogg.se/
Postat av: Karin

Läs gärna min blogg, nästa sommar åker jag på språkresa en månad till Long Beach, Kalifornien!

Vad är dina bästa tips angående språkresa till Kalifornien?

2014-06-27 @ 10:00:07
URL: http://karinmarias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0