frågor & svar

Hej! Jag har en fråga om hur grupperna delas in på språkresorna. Jag och tre kompisar ska till Torquay i sommar. Vi åker internationell. Våra engelska kunskaper är på helt olika nivåer och vi kommer antagligen inte hamna i samma klass. Betyder detta att vi inte kommer att få göra några aktiviteter tillsammans? Gör man alla aktiviteter tillsammans med sin internationella klass?
svar -
hej, jaa man gör alla sina aktiviteter med sin internationella grupp, det är ju din "hemgrupp".
när jag var iväg så vet jag att det var flera stycken som åkte tillsammans och hamnade i olika grupper pga av deras kunskaper i språket. det är ju inte så att man är ensam bara för att man inte är med sin kompis, man får verkligen så otroligt underbara och många nya kompisar.
ibland så gör några grupper aktiviteter tillsammans och om du säger till i tid så brukar det gå bra att göra aktiviteter då och då tillsammans med någon annan grupp, det är absolut inte så att ni aldrig kommer ses eller något sådant, oftast så är man endå nära varanndra.

 Du, en fråga bara vad skulle du rekomendera mig Malta eller Torquay? Ha det bra :)
 svar -
båda ställena är helt fantastiska och jag har så många bra minnen från dom ställena,
tråkigt svar, jag vet.
malta - medelhavet,varmare väder och mer sol/bad/semester aktigt.
helt annan dagsrytm, mer turist affärer, pratar engelska och maltesiska
torquay - england=lite mer svensktväder, bara engelskttalande, mer "stad" med världens längsa shopping gata, och lite mer "keep up" tempo.
som sagt så är båda ställena underbara, och du får nog känna efter vad som passar dig själv bäst, gå in och kolla på resedagböckerna här på bloggen så kanske det går lättare?

Jag och en kompis hade tänkt åka till Brighton på språkresa i sommar. Tror du det är trevligt att bo där? Finns det folk som festar eller sånt mer än Ef discon? Är det många snygga killar på språkresan? :) Kram Lovisa <3
svar -
brighton låter/ser ut som ett jätte fint och trevligt ställe, en riktigt student stad, så absolut, go for it ;)
jag har inte sett/varit med om något drickande men tyvärr så förekommer det, men det får som du säkert vet konsekvenser för personen. du kan läsa mer om vad jag tycker här : första frågan, och här : sista frågan.
haha, om det är snygga killar är väl en smaksak men det är klart att det finns ;) hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0